تهران- ايرنا-درحالي كه كشور مغرب در بحران اخير ميان برخي كشورهاي عربي با قطر سياست بيطرفانه اي را اتخاذ كرده، و به دليل اقدامات خصمانه رسانه هاي عربستان در قبال تحولات صحراي غربي، از اين كشور ناخشنود است، پادشاه عربستان تعطيلات تابستاني خود را در مغرب مي گذراند.

به گزارش امروز (سه شنبه) ايرنا به نقل از شبكه الحره، شهر 'طنجه' در شمال مغرب براي پذيرايي از 'سلمان بن عبدالعزيز' پادشاه عربستان و همراهان او جهت خوشگذراني و گذراندن تعطيلات تابستاني خود را آماده مي كند.
براساس اين گزارش، مسئول ناظر بر آماده سازي مقدمات سفر ملك سلمان و همراهانش گزارش داد كه زمينه هاي اين سفر در اواخر ماه رمضان فراهم شده و گروه اول همراه پادشاه سعودي در نيمه ماه جاري ميلادي در شهر طنجه براي فراهم سازي مقدمات سفر حضور خواهند يافت.
طبق گزارش ها صدها اتاق در بزرگترين هتل هاي اين شهر و نيز آپارتمان ها و ويلاها و نيز صدها دستگاه خودرو هاي لوكس براي استقبال از ملك سلمان و همراهانش رزرو شده است.
پادشاه عربستان قرار است در منطقه 'كاپ سوارتيل' كه يك منطقه گردشگري شامل نواحي ساحلي و جنگلي است اقامت داشته باشد.
اين سفر تفريحي در حالي صورت مي گيرد كه مغرب در بحران اخير بين عربستان و متحدانش از جمله مصر، بحرين و امارات سياست بيطرفي اتخاذ كرده و به درخواست هاي عربستان براي روشن كردن موضع خود واكنشي نشان نداده است.
همچنين مغرب در روزهايي كه قطر تحت محاصره اين چهار كشور عربي قرار گرفته كمك هايي را به دوحه ارسال كرده است كه بسياري آن را اتخاذ موضعي ضد سعودي دانسته اند.
اين سومين سالي است كه ملك سلمان براي گذراندن تعطيلات تابستاني خود به مغرب سفر مي كند.
بنا به افشاي مجتهد منتقد خاندان سعودي، هزينه خوشگذارني ملك سلمان و همراهانش كه سال گذشته براي برگزاري مراسم ازدواج يكي از پسران ملك سلمان در طنجه اقامت گزيدند به 4 تا 5 ميليارد ريال (بيش از 1 ميليارد دلار) رسيد.
خاورم**9366**1144
مترجم:صغري رحيمي* انتشار دهنده: عليرضا جباري