كرمانشاه- ايرنا- مهربان ترين انسان ها با كارهاي خداپسندانه خود ركوردي را در دنيا زدند كه تاكنون سابقه آن وجود ندارد، آنها در پنج روز 154عمل جراحي انجام دادند و بيش از هزار و 300 بيمار را در استان كرمانشاه ويزيت كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا؛ گروه خيريه جراحي پلاستيك ايران روز سه شنبه در آخرين روز از فعاليت كاري خود در كرمانشاه ميزبان خبرنگاران بودند تا ماحصل فعاليت تيم كاري خود را براي اطلاع مردم استان تشريح كنند.
دكترعبدالجليل كلانترهرمزي سرپرست اين گروه با بيان اينكه اين نوزدهمين سفر اين تيم است، گفت: در اين سفرها كه از سال 1387 آغاز كرديم بيش از 13 هزار و 400 بيمار را ويزيت و نزديك به هزار و 300 عمل جراجي نيز انجام داده ايم.
به گفته او در اين سفرها، بيش از سه هزار بيمار را براي مداوا به تهران ارجاع داديم و اين بيماران را نيز به صورت رايگان ويزيت وعمل كرديم.
وي به آغاز فعاليت اين تيم در كرمانشاه از نهم تير در بيمارستان امام خميني (ره) اين شهر اشاره كرد و گفت: در اين سفر ركورد ويزيت بيماران و انجام عمل جراحي در دنيا را شكستيم و توانستيم موفقيت بزرگي براي كشورمان رقم بزنيم.
وي اين ركورد را اين گونه تشريح كرد كه هر روز نزديك به 40 عمل جراحي انجام مي داديم و 300 نفر را نيز ويزيت مي كرديم.
به گفته او، بيش از هزار نفر از بيماران استان كرمانشاه براي ادامه مداوا به تهران ارجاع داديم كه آنها را نيز به صورت رايگان ويزيت و عمل مي كنيم.
وي اظهار كرد كه هر روز 300 بيمار را در بيمارستان امام خميني (ره) كرمانشاه ويزيت كرديم و به ترتيب اولويت بيماران را تحت عمل جراحي لب و كام قرار مي داديم.
وي اضافه كرد كه در ابتدا فكر مي كرديم كه 100 بيمار را تحت عمل جراحي قرار دهيم كه با پشتكار اعضاي تيم، اين رقم را به 155 مورد رسانديم.
وي همچنين گفت كه اگر امكانات و تجهيزات بيشتري داشتيم و اعضاي تيم هم بيشتر از 24 نفر فعلي بودند مي توانستيم بيماران بيشتري را ويزيت و عمل كنيم اما با محدوديت هايي روبرو بوديم.
او اعضاي تيم خود را متشكل از متخصصان جراحي پلاستيك، ارتوپدي، بيهوشي و ساير تخصص ها ذكر كرد و افزود: اعضاي اين تيم از مجرب ترين اساتيد و پزشكان حوزه كاري خود هستند.
كلانتر هرمزي در ادامه سخنان خود، هدف اين تيم را خدمات رساني به مردم مناطق محروم كشور دانست و گفت: در سايه الطاف الهي ما به سطحي از دانش رسيده ايم و امروز مي خواهيم به كمك نيازمندان بشتابيم.
او با بيان اينكه بر روي بيماران لب و كام بايد حدود 10 عمل جراحي تا بهبودي كامل انجام داد، گفت: حدود 60 نفر از اين بيماران با يكبار عمل مداوا شدند و نزديك به هزار بيمار نياز به انجام عمل هاي جراحي ديگري دارند كه آنها را در تهران به صورت رايگان عمل مي كنيم.
وي با بيان اينكه اين گروه اولين گروه خيريه جراحان ايران است كه تشكيل شده، افزود: اكنون حدود پنج گروه خيريه ديگر در سطح كشور فعاليت پزشكي انجام مي دهند و هر روز آمار آنها افزايش مي يابد.
اين متخصص جراحي پلاستيك در ادامه سخنان خود مشكلات مربوط به لب و كام را جزو ناهنجاري هاي مادرزادي دانست و گفت: عمده دليل بروز اين مشكلات، ژنتيكي است.
دكتر كلانتر هرمزي افزود: بيماري هاي ويروسي و عفوني و همچنين ازدواج هاي فاميلي در بروز اين نوع ناهنجاري موثر است و به مسئولان حوزه سلامت استان توصيه مي كنيم در اين ارتباط به مردم اطلاع رساني كنند.

**آمادگي راه اندازي مركز جراحي اعمال بسته در كرمانشاه را داريم
فوق تخصص ارتوپدي همراه با تيم جراحي پلاستيك خيريه نيز در ادامه اين نشست خبري با بيان اينكه كُردها به صورت ژنتيك با مشكل تنگي كانال ستون فقرات به صورت مادرزادي روبرو هستند، گفت: تاكنون دليل اين مشكل مشخص نشده اما توصيه مي كنيم مردمان اين منطقه بيشتر بهداشت رفتاري را رعايت كنند.
دكتر ريحاني با بيان اينكه در كرمانشاه نياز به مركز جراحي اعمال بسته وجود دارد، افزود: آمادگي همكاري براي راه اندازي اين مركز را دارم.
او به سفر خود به شهر پاوه و ويزيت بيماران نيز اشاره كرد و گفت: در اين سفر نزديك به 160 بيمار را ويزيت كردم و در بيمارستان امام رضا (ع) كرمانشاه نيز پنج عمل جراحي انجام دادم و 140 بيمار را نيز ويزيت كردم.
وي از پزشكان استان كرمانشاه براي خدمات رساني به بيماران استان قدرداني كرد و گفت: حضور اين پزشكان براي ارائه خدمت به مردم جاي قدرداني دارد.

**اختصاص 100درصد اتاق عمل بيمارستان امام خميني به فعاليت هاي گروه
دكتر بهنام رضامخصوصي رئيس بيمارستان امام خميني (ره) كرمانشاه نيز با قدرداني از حضور اين گروه پزشكي در استان گفت: هفت اتاق عمل بيمارستان با 12تخت فعال را در اختيار اين گروه قرار داديم.
وي اظهار كرد كه در اين پنج روز تلاش كرديم تمام امكانات و تجهيزات مورد نياز اين گروه را در اختيار آنها قرار دهيم و بابت كمبودها هم از اعضاي گروه عذرخواهي مي كنيم.
وي افزود كه پنج اتاق عمل ديگر اين بيمارستان آماده افتتاح است كه به پاس فعاليت هاي خيرخواهانه اين گروه به نام دكتر كلانترهرمزي نامگذاري مي كنيم.
پنج روز تلاش خستگي ناپذير اعضاي اين گروه خيريه در استان كرمانشاه به پايان رسيد و دعاي خير و نگاه مهربانان مردم كرمانشاه بدرقه راه آنان است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي