تهران - ایرنا - سخنگوی شركت هواپیمایی آسمان با اشاره به تاخیر پروازهای این شركت ، گفت: تلاش تمام شركت های هوایی كاهش تاخیر پروازها است، اما برای حفظ جان مردم و رعایت اصول ایمنی، تاخیر پروازها در مواردی اجتناب ناپذیر است.

'سید امیررضا مصطفوی' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در تاخیر پروازهای هوایی عوامل متعددی دخیل هستند و شركت های هوایی به تنهایی عامل تاخیرها نیستند.
وی با بیان اینكه برای انجام یك پرواز نهادهای زیادی باید با یكدیگر همكاری كنند، گفت: در صورتی كه خللی در این همكاری به وجود آید، پرواز با تاخیر انجام می شود اما مردم همواره شركت های هوایی را عامل تاخیر می دانند در حالی كه ممكن است برخی از سازمان ها و نهادها نیز در تاخیر پروازها تاثیرگذار باشند.
سخنگوی شركت هواپیمایی آسمان بیان كرد: شركت های هوایی همیشه به دنبال انجام به موقع پروازهای ایمن و راحت هستند، اما در مواردی از جمله نقص فنی هواپیما تعدادی از پروازهای هوایی شركت ها با تاخیر انجام می شود.
مصطفوی اظهارداشت: شركت هواپیمایی آسمان هر هفته بین 800 تا 900 پرواز انجام می دهد كه حدود 20 تا 30 درصد این پروازها در مسیرهای داخلی و یا منطقه ای با تاخیرانجام می شود .
سخنگوی شركت هواپیمایی آسمان در پایان با اشاره به امضای قرارداد خرید 30 فروند بوئینگ 737 مكس تصریح كرد: با تحویل این هواپیماها شركت آسمان از این ناوگان هوایی برای انجام پروازهای داخلی و منطقه ای خود استفاده خواهد كرد.
قرارداد خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 بین شركت هواپیمایی آسمان و شركت هواپیماسازی بوئینگ روز بیستم خرداد ماه امسال با حضور «علی ربیعی» وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و «علی عابدزاده» رییس سازمان هواپیمایی كشوری در تهران امضا شد.
این قرارداد را 'حسین علایی' مدیرعامل شركت هواپیمایی آسمان و 'جیمز لارسن ' نماینده فروش شركت بوئینگ در منطقه خاورمیانه و روسیه امضا كردند.
این قرارداد پس از امضای تفاهمنامه ای در 28 اسفند 95 بین شركت هواپیماسازی بوئینگ و شركت هواپیمایی آسمان به امضا رسید و شركت هواپیمایی آسمان در مرحله نخست 30 فروند از هواپیماها را تحویل می گیرد و پس از تحویل آنها خرید 30 فروند دیگر در دستور كار قرار می گیرد.
طبق قراردادی بین این دو شركت به امضا رسیده، قرار است شركت هواپیمایی آسمان برای خرید 60 فروند هواپیما، مبلغ سه میلیارد دلار به شركت بوئینگ پرداخت كند كه 5 درصد آن راشركت هواپیمایی آسمان پرداخت خواهد كرد و 95 درصد دیگر از طریق فایناس خارجی تامین خواهد شد. طبق این قرارداد تحویل نخستین هواپیماهای بوئینگ 737 مكس توسط شركت بوئینگ در سال 2022 آغاز می شود و ظرف 2 سال بوئینگ باید 30 فروند از این هواپیماها را به شركت آسمان تحویل دهد .
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108*1579* خبرنگار: ایرج منصوری*انتشار :مرضیه فاتحی