تهران- ايرنا - رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و مكزيك در مجلس شوراي اسلامي گفت: ضرورت رايزني هاي پارلماني ميان دو كشور در راستاي يافتن راهكارهاي مناسب براي مقابله با بحران هاي منطقه اي و بين المللي بيش از پيش احساس مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدرضا منصوري روز چهارشنبه در ديدار «الفونسو زگبه» سفير مكزيك در تهران اين مطلب را با اشاره به تحولات خاورميانه و آمريكاي لاتين بيان كرد.
منصوري با اشاره به اهميت توسعه ارتباطات و تعامل سازنده با كشورهاي آمريكاي لاتين افزود: ديپلماسي پارلماني و سياست خارجي جمهوري اسلامي ايران بر تقويت و تحكيم همكاري ها و توسعه مناسبات دوستانه با كشورهاي آمريكاي لاتين تأكيد دارد و در اين ميان مكزيك از جايگاه ويژه برخوردار است.
نماينده مردم ساوه و زرنديه در مجلس شوراي اسلامي در ادامه بر نقش موثر پارلمان‌ها در توسعه و گسترش مناسبات با كشورها تأكيد كرد و گفت: رايزني مستمر و تبادل هيأت هاي پارلماني به افزايش شناخت نمايندگان دو ملت از ظرفيت هاي متقابل منجر مي شود و پشتوانه محكمي جهت گسترش ارتباطات سياسي، اقتصادي و فرهنگي ميان دو كشور خواهد بود.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و مكزيك در مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات خاورميانه و آمريكاي لاتين خاطرنشان كرد: ضرورت رايزني هاي پارلماني ميان دو كشور در راستاي يافتن راهكارهاي مناسب براي مقابله با بحران هاي منطقه اي و بين المللي بيش از پيش احساس مي شود.

**استقبال مكزيك از هرگونه ابتكارعمل براي استفاده از ظرفيت‌هاي پارلماني دوكشور
«الفونسو زگبه» سفير مكزيك در تهران نيز در اين ديدار، ضمن ابراز خرسندي از روند رو به رشد مراودات ميان دو كشور با اعلام آمادگي دولت و مجلس مكزيك جهت تقويت مناسبات با جمهوري اسلامي ايران گفت: مجالس نمايندگان و سناي مكزيك به گسترش روابط پارلماني با مجلس شوراي اسلامي ايران توجه ويژه­اي دارند و در اين راستا از هرگونه ابتكار عمل و اقدامي براي استفاده از ظرفيت هاي پارلماني استقبال مي كنند.
به گزارش خانه ملت، سفير مكزيك در تهران ضمن ابراز علاقه مندي نسبت به گسترش مراودات در زمينه هاي مختلف اقتصادي، سياسي و فرهنگي با جمهوري اسلامي ايران، بر تلاش ويژه خود جهت توسعه و گسترش هر چه بيشتر همكاري ها و مراودات به ويژه مناسبات پارلماني فيمابين تاكيد كرد.
سيام**3061** شبس 1574 ** تنظيم كننده: ميترا بلندقامتي** انتشاردهنده: محسن تهوري