مشهد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي كاشمر از پايان فصل برداشت طالبي در اين شهرستان خبر داد و گفت: 17 هزار تن از اين محصول در سال جاري توليد شد.

ابوالقاسم موسوي روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: شهرستان كاشمر به لحاظ سطح زير كشت و توليد طالبي مقام اول استان خراسان رضوي را دارد و طالبي يكي از محصولات اصلي اين شهرستان به شمار مي رود.
وي اظهار كرد: كار برداشت طالبي از نيمه اول خرداد ماه از سطح 480 هكتار از اراضي بخش مركزي كاشمر آغاز شده بود و بيش از 90 درصد از توليدات اين محصول به شهرستان هاي هم جوار از جمله مشهد، نيشابور، تربت حيدريه و گناباد ارسال شد..
به گفته او به دليل افزايش بارندگي اسفندماه 95 و ذخيره سازي آب در بندها و استخرهاي منطقه حدود 30 درصد سطح زير كشت اين محصول در سال زراعي امسال نسبت پارسال افزايش يافته بود.
موسوي افزود: كليه طالبي‌هايي كه در اين منطقه كشت مي‌شوند به صورت مالچ يا تونل پلاستيكي هستند كه با استفاده از اين روش محصول در برابر عوامل طبيعي، آفات و بيماري‌ها محافظت مي شود.
مديرجهاد كشاورزي كاشمر اعلام كرد: در روش استفاده از مالچ پلاستيكي در مصرف آب 55 درصد صرفه جويي مي‌شود و مبارزه با علف‌هاي هرز، زود رسي محصول و كنترل آفات و بيماريها از خصوصيات اين روش است .
80 درصد اقتصاد كاشمر برپايه كشاورزي و دامپروري است.
كاشمر در فاصله 228 كيلومتري مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: ليلا قرائي **‌انتشار دهنده: علي حيدر شاه حسيني