تهران – ایرنا – صدها تن از ساكنان سرزمین های اشغالی، شنبه شب درخصوص پیشرفت اندك پرونده فساد نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی تظاهرات كردند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت»، در یكی از این تظاهرات كه در برابر منزل 'آویخای مندلبلیت' مشاور قضایی كابینه اسرائیل در شهر «بیتاح تیفكا» برگزار شد، تظاهر كنندگان مسئولان قضایی را متهم به كارشكنی در پرونده فساد نخست وزیر كردند.
همزمان تظاهرات دیگری نیز در میدان استقلال در شهر «العفوله» در شمال سرزمین های اشغالی برگزار شد كه در آن شركت كنندگان خواهان تسریع در رسیدگی به پرونده فساد نتانیاهو شدند.
رسانه های رژیم صهیونیستی هشتم بهمن ماه 95 از سومین دور بازجویی بنیامین نتانیاهو خبر داده بودند.
پلیس اسرائیل در این باره گفته بود كه اتهام نتانیاهو مربوط به دو پرونده است،‌ مورد نخست مربوط به دریافت سیگار و مشروبات گران قیمت الكلی است كه نتانیاهو و خانواده اش از دو تاجر گرفته اند.
پرونده دوم نیز مربوط به توافق نتانیاهو با مالك یدیوت آحارنوت یكی از بزرگ ترین روزنامه های اسرائیلی است كه براساس آن این روزنامه متعهد شد تا در برابر اعمال محدودیت بر فعالیت روزنامه اسرائیل هیوم (اسرائیل امروز)،‌ اخبار بهتری از نتانیاهو را پوشش دهد.
در صورت متهم شدن نتانیاهو، احتمال وقوع تغییر و تحولات سیاسی در اسرائیل وجود دارد و فشار بر نتانیاهو 67 ساله برای كناره گیری پس از 11 سال نخست وزیری، افزایش یافته است.
نتانیاهو نخستین مقام بلندپایه اسرائیل نیست كه با تحقیقات و بازجویی كیفری روبه رو شده است.
ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین در سال 2014 به جرم ارتشاء محكوم شد و آریل شارون در دوران نخست وزیری به اتهام دریافت رشوه و تخلفات مالی تحت بازجویی قرار گرفت.
شبس**9363*1488*مترجم: محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد **