اهوازـ ايرنا ـ استاندارخوزستان گفت: مساله مهم امروز اخلاق است كه نبايد اجازه بدهيم به حاشيه رانده شود و اجراي برنامه هاي اساسي و بنيادي در جامعه به ويژه در سنين پايين موجب شكل گيري جامعه‌اي با اخلاق، فرهنگي و مذهبي مي شود.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي يكشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي اظهار كرد: لازم است برنامه هاي خوبي متناسب با شرايط و مشكلات استان در شوراي فرهنگ عمومي در نظر گرفته شود تا اعتباراتي براي آن تخصيص داده شود و فضاي فرهنگي در استان حاكم ود.
وي با اشاره به صحبت هايي كه پيرامون سلمان فارسي در يكي از نشست هاي سياسي اخيراز سوي يكي از فعالان سياسي گفته شده بود گفت: پاسخ هر اظهارخلاف واقعي درباره مسايل مذهبي را مي دهيم و وظيفه ديني خود مي دانم تا با آن ها برخورد كنم.
استاندار خوزستان گفت: شوراي فرهنگ عمومي با جايگاهي كه در استان از آن برخوردار است قابليت دارد كه با برنامه ريزي اثر بخشي خود را نشان دهد و برنامه انسجام و وحدت را دنبال كند.

***قول مساعد مديريت بودجه براي تامين اعتبار مصوبات فرهنگي
در ادامه معاون سياسي اجتماعي استاندار خوزستان تصريح كرد: هر مصوبه اي كه در شوراي فرهنگ عمومي تصويب شود تامين اعتبار مي‌شود و مديريت بودجه و برنامه ريزي قول مساعد در اين باره به ما داده است.
غلامحسين حسين زاده بيان كرد: برنامه هاي فرهنگي زماني به نتيجه مي رسند كه پژوهش محور شوند و در زندگي اجتماعي كاربرد داشته باشند لذا بايد همه دستگاه هاي اجرايي پژوهش محوري را در برنامه هاي خود قرار دهند و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان نيز پژوهش محور كردن كارهاي فرهنگي را در قالب برنامه به دستگاههاي اجرايي ابلاغ كند.
وي با اشاره به صحبت هايي درباره سلمان فارسي در يكي از جلسات سياسي استان بيان كرد: جايگاه سلمان فارسي بر كسي پوشيده نيست و همه مسلمانان به ويژه شيعيان براي ايشان احترام بسياري قايل هستند و ما ولايت مداري را از سلمان فارسي آموختيم.
معاون سياسي اجتماعي استاندارخوزستان با تاكيد بر اين كه نبايد مسايل مذهبي با مسايل سياسي درگير كرد توضيح داد: صحبت هاي آن شخص درباره صحابه پيامبر به خاطر عدم مطالعه كافي است و گفتار او نابخردانه بوده است و واكنش مردم و فعالان سياسي نسبت به آن بحق است.
/6002/ 7164
خبرنگار: عاطفه جوادي**انتشاردهنده : كبري آقازري