تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹

ساری - ایرنا- رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت كه برگزاری تور بین المللی دوچرخه سواری خزر بار دیگر در مازندران از سر گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، خسرو قمری روز دوشنبه در مجمع عمومی هیات دوچرخه سواری مازندران در ساری افزود: تور بین المللی خزر باید با تجهیز امكانات مناسب در شان این رشته ورزشی در مازندران عملیاتی شود.
وی بدون اشاره به دلایل توقف تور بین المللی خزر كه با حضور كشورهای حاشیه خزر در مازندران برگزار می شد اضافه كرد : برگزاری تور خزر نیاز به تامین اعتبار مناسب و زیرساخت دارد و امیدواریم این امكانات فراهم شود تا بتوانیم بار دیگر تور خزر را احیا كنیم.
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری اظهارداشت : برای احیای این تور بین المللی پیشنهاد می شود ابتدا این رقابت ها به صورت استانی و ملی برگزار و با شناسایی نقاط قوت و ضعف زمینه برای برپایی رقابت های ملی فراهم شود.
قمری بار دیگر بر احیای تور بین المللی خزر با حضور كشورهای حاشیه دریای خزر در مازندران تاكید كرد.
* تكمیل پیست دوچرخه سواری ساری با اولویت
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت كه پیست دوچرخه سواری در دست ساخت ساری در صورت تكمیل می تواند زمینه میزبانی ایران را برای رقابت های دوچرخه سواری آسیایی و بین المللی فراهم كند.
قمری افزود : با میزبانی ایران در رقابت های دوچرخه سواری در پیست بین المللی ساری ارزش افزوده مالی زیادی برای هیات و فدراسیون خواهد داشت و زمینه توریست ورزشی را نیز برای این خطه شمال كشور فراهم می كند.
* پیشنهاد دوچرخه سواری كوهستان برای بانوان
رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بهترین رشته ورزشی زیرمجموعه دوچرخه سواری را برای بانوان دوچرخه ساری كوهستان با توجه به محدودیت فرهنگی دانست و گفت كه بانوان می توانند رشته دوچرخه سواری كوهستان كه در داخل جنگل برگزار می شود، پیگیری كنند.
قمری اظهارداشت : مازندران از لحاظ جاده جنگلی ظرفیت های زیادی دارد و بانوان می توانند بدون محدودیت و با حفظ حجاب در این رشته فعال باشند.
وی یادآور شد: هم اكنون 99 درصد از رقابت های آسیایی در رشته دوچرخه سواری برای بانوان در بخش كوهستان برگزار می شود كه بانوان ایرانی می توانند در این رقابت ها شركت كنند.
وی خاطرنشان كرد : دوچرخه سواری حاشیه جاده ها به دلیل ترافیك شدید خودرویی در مازندران برای ورزشكاران به دلیل پرخطر بودن پیشنهاد نمی شود و این رشته باید داخل پیست و كوهستان فراهم شود.
خبرنگار: حسین فلاحتی** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
6982/1899