نيويورك-ايرنا-دبيركل سازمان ملل متحد با صدور بيانيه اي ضمن استقبال از توافق آتش بس اخير در جنوب غربي سوريه اين اقدام را قدمي مهم و برجسته در جهت 'كاهش خشونت و افزايش كمك رساني هاي انساندوستانه' در اين منطقه عنوان كرد.

به گزارش روز دوشنبه ايرنا؛ دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا در پي ديدار روز جمعه خود با ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه يكي از دستاورد هاي اين ديدار را توافق بر سر تنش زدايي و آتش بس در جنوب غربي سوريه ذكر كرد.
آتش بس يادشده از روز يكشنبه 9 ژوئيه در اين مناطق به اجرا در آمد و بر اساس گزارش ها تاكنون ادامه پيدا كرده است.
'آنتونيو گوترش' دبير كل سازمان ملل متحد روز دوشنبه با صدور بيانيه اي از اين توافق كه ميان رهبران كشورهاي روسيه ؛ آمريكا واردن صورت گرفته استقبال كرد و آنرا قدمي برجسته در جهت تنش زدايي و تضمين كمك رساني به آوارگان و آسيب ديدگان اين مناطق و ساير بخش هاي سوريه برشمرد و ابراز خوشبيني كرد كه اين قدم تدريجا به برگزاري آتش بس سراسري در اين كشور منجر شود.
وي همچنين از كشور هاي ذينفع در بحران سوريه خواسته است تا از آزداي عمل ساكنان اين مناطق مبني بر خروج و مهاجرت به ساير مناطق كشور و يا كشور هاي ديگر جلوگيري نكنند.
گوترش در عين حال ابراز اميدواري كرد كه همه شركت كنندگان در گفت و گو هاي ميان گروهي سوريه كه اكنون در ژنو در حال برگزاري است بر تلاش هاي خود در چار چوب قطعنامه 2254 شوراي امنيت اين سازمان بيافزايند و براي حصول راهكار قطعي و پايدار براي بحران شش ساله اين كشور قدم بردارند.
شبد**اروپام-4-541 **1010
انتشار:حسن معظمي