تهران – ايرنا – امام جمعه شهرستان ورامين گفت: دشمن از تمام توان خود براي غارت فرهنگ ملت ايران استفاده مي كند و براي مقابله با اين هجمه ما نيز بايد از تمام ظرفيت هاي كشور به درستي بهره ببريم.

به گزارش ايرنا ، آيت الله سيد مرتضي محمودي روز سه شنبه در آئين تكريم و معارفه رئيس جديد اداره تبليغات اسلامي ورامين كه با حضور مديركل تبليغات اسلامي استان تهران در سالن همايش هاي تبيان ورامين برگزار شد اظهار كرد: دشمنان قسم خورده نظام از نخستين روزهاي پيروزي انقلاب اسلامي تمام تلاش خود را در نابودي اين نظام الهي به كار بستند كه به فضل خداوند و حضور مردم و هدايت هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب، در تمامي اين هجمه ها با شكست مواجه شدند.
وي افزود: دشمني كه در مقابله نظامي و فتنه گري ها چاره اي جز پذيرش شكست نداشت، به مقابله فرهنگي با نظام مقدس جمهوري اسلامي روي آورده و در اين مسير از تمام توان خود براي غارت فرهنگ ملت ايران استفاده مي كند.
نماينده ولي فقيه در شهرستان ورامين افزود: در شبيخون فرهنگي دشمنان، فرزندان و آينده سازان ايران اسلامي در معرض خطر شديد قرار گرفته اند و براي مصون ماندن آن ها از اين آسيب ها تمامي مسئولان و متوليان فرهنگي وارد ميدان شوند.
وي تصريح كرد: در گذشته جوانان در مساجد در هم جمع مي شدند و به تلاوت قرآن و حفظ احاديث مي پرداختند ولي مشغول شدن آن ها به ابزارهاي جديد و وسايل سرگرم كننده باعث شده تا جوانان كمتري در مساجد حاضر شوند.
آيت الله محمودي تأكيد كرد: وعده خداوند در پيروزي اسلام قطعا محقق مي شود ولي بايد در اين مسير هوشياري خود را حفظ كرده و با عمل كردن به وظايفي كه اسلام بر عهده ما گذاشته است ، از انحراف جوانان جلوگيري كرده و توطئه دشمنان را خنثي كنيم.
فرماندار ورامين نيز در اين جلسه با تقدير از تلاش هاي رئيس سابق اداره تبليغات اسلامي شهرستان گفت : حركت در مسير اعتلاي فرهنگ ديني ملت ، وظيفه اي است كه به يك ارگان و يا دستگاه خاص محدود نمي شود بلكه تمامي دستگاه هاي اجرايي و فرهنگي بايد در كنار اداره تبليغات اسلامي به اين امر مهم اهتمام داشته باشند.
محمدرضا يوسفي گفت: با دست خالي نمي توان بر دشمن تا دندان مسلح پيروز شد، بايد با استفاده از ابزارهاي فرهنگي موجود در كشور و بهره گيري از ظرفيت و توان فرهنگي جامعه ، با تهاجم فرهنگي دشمن مقابله كرد.
وي تأكيد كرد: هيچ كس نبايد نسبت به مسائل فرهنگي بي تفاوت باشد كه اگر چنين چيزي رخ داد، هيچ كس از اثرات مخرب شبيخون فرهنگي دشمن مصون نمي ماند.
در اين مراسم حجت الاسلام اكبر زوبين كه پيش از اين رئيس اداره تبليغات اسلامي قرچك بود، به عنوان رئيس جديد اداره ورامين، جايگزين حجت الاسلام رضا غلامي شد.
ورامين با 300 هزار نفر جمعيت در 35 كيلومتري جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سيد حسن ميري - انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348