انزلی - ایرنا - فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) گفت: برقراری صلح و امنیت در خزر با وجود اقتدار نیروی دریایی كشورهای حاشیه این دریا و تعامل متقابل بین این كشورها میسر می شود.

ناخدا یكم عرشه و ستاد احمدرضا باقری روز چهارشنبه در حاشیه استقبال از ناوگروه روسی میهمان ناوگان شمال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در انزلی اظهار كرد: حضور ناوگروه اعزامی به بندرانزلی از سوی نیروی دریایی كشور روسیه در راستای تعامل و بازدیدهای متقابلی است كه طی سال های گذشته توسط ناوگان شمال و با اعزام ناوگروه های متعدد به بنادر مختلف كشورهای حاشیه خزر صورت گرفته است .
وی افزود: هدف از اجرای این بازدیدها ، برقراری تعامل بیشتر در حوزه دریای خزر در جهت توسعه صلح و امنیت در این دریاست.
ناخدا یكم باقری خاطرنشان كرد: این پنجمین ناوگروه صلح و دوستی از كشورهای حاشیه خزر به ایران است و تاكنون پنج ناوگروه نیز از ناوگان شمال به كشوهای حاشیه خزر در چند سال گذشته اعزام شده است.
وی ادامه داد: در آینده نیز از سوی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش، ناوگروه هایی به كشورهای حاشیه دریای خزر با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی در راستای توسعه امنیت و اقتدار پایدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دریای خزر به این كشورها اعزام می شود.

** فرمانده ناوگروه روسی: ثبات امنیت دریای خزر را تقویت می كنیم
فرمانده ناوگروه روسی اعزامی به ایران نیز گفت: خزر ، دریای صلح و دوستی است و برای تقویت و ثبات امنیت و اقتدار در این دریا نقش خود را به نحو احسن ایفا می كنیم .
ناخدا دوم آندری دیمیتری اف در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه های حضور متقابل رزمناوهای نیروی دریایی ایران و روسیه در چارچوب همكاری ها در خزر اظهار كرد: هدف اصلی از سفر ناوگروه به بندرانزلی ، نمایش اقتدار و امنیت در دریای خزر است.
وی با ابراز قدردانی از استقبال گرم ناوگان شمال از ناوگروه روسی خاطرنشان كرد : اطمینان داریم كه توسعه امنیت و اقتدار در خزر باید در فضایی دوستانه و صمیمی پیش رود .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، پنجمین ناوگروه صلح و دوستی روسیه متشكل از یك رزمناو از یگان دریایی خزر این كشور، در چارچوب ماموریت چهار روزه دوستانه، صبح امروز (چهارشنبه) وارد بندرگاه انزلی شد. دیدار با فرمانده ناوگان شمال، ادای احترام به مقام شامخ شهیدان ایران، دیدار با فرماندار بندر انزلی و بازدید از مراكز تاریخی و گردشگری استان و بندرانزلی از برنامه های این ناوگروه است.
این پنجمین سفر ناوگروه روسیه به ایران است؛ پیش از این نیز ناوگروه های روسی در سال های 1386، 1393 و 1394 و مهرماه سال 95 به بندرانزلی آمده بودند.
تاكنون از ناوگان شمال نیروی دریایی نیز پنج ناوگروه با هدف ابلاغ پیام صلح و دوستی ایران به كشورهای حاشیه خزر و تحكیم روابط و توسعه امنیت پایدار منطقه به این كشوها سفر كرده است.
منطقه چهارم دریایی امام رضا (ع) و ناوگان شمال در شهر ساحلی بندرانزلی مستقر است. انزلی در 40 كیلومتری شمال غرب مركز استان گیلان واقع است.
خبرنگار : رضا اكبری** انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
7471/2007