اهواز – ايرنا – استاندار خوزستان گفت: بر اساس برنامه ريزي كه از پارسال انجام گرفته است مقرر شده كه از اعتبارات عمراني استان براي اشتغالزايي استفاده شود.

به گزارش ايرنا غلامرضا شريعتي چهارشنبه در همايش روز ملي صنعت، معدن و تجارت در محل سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بيان كرد: همچنين از محل اعتبار عمراني استان براي كمك به رونق هر چه بيشتر صنايع كوچك و متوسط استفاده مي شود.
وي گفت: در هيچ كشوري توليد با تسهيلات سود 18 درصد جوابگو نيست و در چنين شرايطي كه بخش صنعت به خوبي كار نمي كند با كمك صندوق هاي اعتباري و اعتبارات عمراني براي كمك به واحد هاي صنعتي كوچك و متوسط كمك مي كند تا در ايجاد اشتغال به استان كمك شود.
استاندار خوزستان درادامه افزود: همچنين مقرر شده است كه در اين مسير بانك ها به صنايع كوچك و متوسط استان تسهيلات پرداخت كنند و استانداري در بازپرداخت سود تسهيلات به صنعتگر كمك كند، اين تصميم استاني است كه مي تواند در ايجاد استغال كارساز باشد.
شريعتي گفت: تنها حمايت از توليد كنندگان كافي نيست و بايد قدرت رقابت پذيري را در بين توليد كنندگان افزايش داد تا محصولات با كيفيت هر چه بيشتر توليد كنند.
استاندار خوزستان اظهار كرد: افزايش سپرده ها در موسسات و بانك ها مانع سرمايه گذاري شده و در نتيجه بيكاري راافزايش مي دهد، بايد فرهنگ كارآفريني را در جامعه گسترش داد.
در ادامه اين مراسم امام جمعه موقت اهواز بيان كرد: مشكل فعلي جامعه بيكاري است منظور از اشتغال شغل كاذب دولتي و آزاد نيست ، در مشاغل دولتي استخدام نيروي بيش از ظرفيت نياز مورد نظر نيست از سوي ديگر مشاغلي مانند فروش بنزين در كنار جاده هم شغل نيست .
حجت الاسلام و المسلمين سيد ابوالحسن حسن زاده گفت: مدتي است به دليل مطالبي كه از استان در خصوص گرمي و بدي آب هوا و بحث انتقال آب منتشر شده ، با افزايش ميل به مهاجرت از استان و كاهش جذب سرمايه گذار مواجه شده ايم.
وي گفت: بايد دراين استان مشوق هايي براي رونق اقتصادي مثل كاهش دريافت ميزان ماليات، پرداخت تسهيلات با سود كم و حذف قوانين دست و پا گير را اعمال كرد تا هزينه بالاي توليد در استان در مقايسه با ساير مناطق براي صنعتگران جبران شود.
امام جمعه موقت اهواز درادامه با اشاره به اهميت جذب مشتري و مصرف كننده براي توليد بيان كرد: قيمت و كيفيت كالا براي مصرف كننده بسيار اهميت دارد و هر چقدر هم از توليد داخلي حمايت شود اما قيمت و كيفيت توليد داخلي از كالاي خارجي كم تر باشد مصرف كننده از توليد داخلي استقبال نخواهد كرد.
حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده افزود: رئيس جمهور آمادگي لازم براي خدمت به استان را دارد و بايد از اين فرصت استفاده كرد و بخش زيادي از اين فرصت بايد در بخش خصوصي تجلي يابد.
امام جمعه موقت اهواز بيان كرد: مردم خوزستان بايد احساس شخصيت كنند و نبايد نگاه به استان دست چندم باشد.
10 تير ماه روز ملي صنعت، معدن و تجارت است.
در اين مراسم از تعدادي صنعتگر نمونه استاني تجليل شد.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني|**انتشاردهنده : كبري آقازري