كرمانشاه- ايرنا- نماينده سنقر و كليايي در مجلس شوراي اسلامي گفت: براي تحقق اقتصاد مقاومتي، منابع بانكي بايد در راستاي توليدات داخلي جهت دهي شود و قانون ماليات و نرخ هاي سود بانكي نيز تغيير پيدا كنند.

سيد جواد حسيني كيا روز شنبه به ايرنا افزود: نسخه شفا بخش اقتصاد داخلي، تحقق اقتصاد مقاومتي است و اقتصاد مقاومتي در واقع توجه به داشته ها و توانمندي هايي است كه داريم.
وي تاكيد كرد: براي تحقق اقتصاد مقاومتي نيازمند يك عزم جدي هستيم كه محصولات را بايد با كيفيت بيشتر و با رويكرد رقابت پذيري و صادراتي توليد كنيم.
حسيني كيا اظهار داشت: بانك ها نبايد به جاي بانكداري بنگاه داري كنند كه هم اكنون عمده بانك ها بنگاه دار شده اند و به دنبال كارهاي اقتصادي هستند.
وي افزود: مردم بايد استفاده از توليدات داخلي را بر توليدات خارجي ترجيح دهند تا چرخ هاي اقتصادي كشور در حركت باشد و معضلاتي مانند بيكاري، طلاق، اعتياد و ساير ناهنجاري هاي اجتماعي نيز از بين برود.
نماينده مردم سنقر و كليايي گفت: منابع بانكي بايد به سمت حمايت از كشاورزان جهت دهي شود و مجلس شوراي اسلامي نيز مي تواند در موضوع صادرات، ماليات و ارزش افزوده به كشاورزان كمك كند.
حسيني كيا افزود: براي توسعه بخش كشاورزي و صادرات محصولات كشاورزي، نيازمند نظارت جدي هستيم كه بايد دولت و مجلس در اين راستا چاره انديشي كنند.
وي تصريح كرد: يكي از مشكلاتي كه كشاورزان با آن مواجه هستند نداشتن سامانه اي جامع در كشور است كه اين سامانه جامع بتواند كاشت و برداشت محصولات كشاورزي را مديريت كند.
عضو هيات رئيسه كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: به دليل نداشتن همچنين سامانه اي شاهد هستيم كه يك سال سيب زميني، يك سال پياز و يا محصولات ديگر زياد مي شود و در واقع كشاورز به ورطه سقوط مي رسد و حاصل دسترنج و زحمات يكساله كشاورزان هيچ مي شود.
حسيني كيا اضافه كرد: نداشتن برنامه هاي منظم و منسجم از سوي ديگر مشكلات كشاورزان را تشديد مي كند كه به عنوان مثال در شهرستان سنقر و كليايي بيش از صدها تن تخمه آفتابگردان بر روي دستان كشاورزان مانده و از سويي ديگر مافياهاي ثروت و قدرت از كشورهاي چين، شيلي، اوكراين و روسيه تخمه آفتابگردان وارد مي كنند.
وي تاكيد كرد: اگر دولت تصميم دارد كه محصولات كشاورزي را خريداري كند بايد توليدات و محصولات كشاورزان داخلي را خريداري كند.
عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه فعاليت دلالان مشكلات كشاورزان را تشديد كرده اضافه كرد: پرداخت نكردن به موقع مطالبات كشاورزان يكي ديگر از مشكلات فرا روي كشاورزان است كه بايد اين مهم در دستور كار جدي مسئولان باشد.
8066/7455 خبرنگار: يوسف فتاحي ** انتشار دهنده:علي مولوي