به گزارش روز شنبه خبرنگار اجتماعی ایرنا، سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت ایرنا به گونه ای طراحی شده است تا مردم بتوانند مشكلات خود را بدون واسطه با مسئولان درمیان بگذارند.
برخی از درخواست های مردمی مربوط به شكایت از معاونت راهنمایی و رانندگی ناجا، شكایت از مراجع قضایی، درخواست اشتغال، شكایت از شركت گاز كرمانشاه، شكایت از عملكرد جهاد كشاورزی گلستان، اعلام اطلاع از فساد در منطقه آزاد انزلی، اعتراض به عملكرد دادسرای نظامی اراك، درخواست تمدید اجاره كسب دكه از منابع طبیعی تالش، گزارش قاچاق و شكایت از عملكرد بنیاد جانبازان مبنی بر عدم احراز جانبازی است.
همچنین اعلام تصرف اراضی ملی در مراتع و مناطق ییلاقی تالش و اسالم، شكایت از شركت كارآفرینان البرز مبنی بر كلاهبرداری، اعلام اطلاع درباره یك پرونده خسارت آتش سوزی تقلبی در گناوه، اعتراض به عملكرد ثبت اسناد البرز، اعتراض به شركت گاز یزد، شهرداری شهر محمدان، شركت بهره برداری نفت آغاجری، شكایت از عملكرد مراجع قضایی و وكیل دادگستری، اعتراض به عملكرد مسكن مهر رشت و اعتراض به عملكرد سه وزیر درباره مزایده یك نیروگاه برخی دیگر از این درخواست ها است.
محمدرضا اتفاق كهنمویی رئیس مركز رسیدگی به شكایات مردمی سازمان بازرسی كل كشور در این باره گفت: اقداماتی در این مركز درباره شكایات و اعلامات واصله جهت استحضار و بهره برداری لازم ایفاد شد، البته برخی از این درخواست ها در صلاحیت این سازمان نبود كه به مراجع ذیربط انتقال داده شده است.
وی اظهار داشت: همچنین برخی از این درخواست ها نیز دارای سابقه و تشكیل پرونده بود، برخی برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شد، برخی دیگر نیز راهنمایی های لازم برای حل مشكلات آنها صورت گرفت.
وی ادامه داد: تمامی موارد از منظر صلاحیت سازمان بازرسی كل كشور برای ورود، بررسی و اقدام بعدی درباره آنها صورت گرفته و نتایج به صورت تلفنی و یا از طریق پست الكترونیك اطلاع رسانی شده است.
به گزارش ایرنا، یكی از بخش های سامانه بدون واسطه با مسئولان ایرنا، بخش ارتباط با وزیران، بخش های دفاعی، امنیتی، انتظامی و دستگاه های اجرایی است كه اقشار مختلف جامعه درماه های گذشته صدها درخواست و مطالبه خود را از طریق این سامانه با مسئولان بخش های مختلف مانند قوه قضائیه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح مطرح می كنند.
سازمان ثبت اسناد و املاك كشور نیز از دیگر دستگاه های رسیدگی كننده به درخواست های ارجاعی مردمی از سوی سامانه بی واسطه با مسئولان ایرناست كه تاكنون پنج بار به درخواست های مردمی ثبت شده دستور رسیدگی داده است.
همچنین در راستای رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا، تاكنون دستگاه های مختلف قضایی گزارش هایی را دریافت و به آنها رسیدگی كرده اند.
وزارت دادگستری تاكنون دو بار به درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان ایرنا پاسخ داده است.
بنیاد شهید و امور ایثارگران در سه مرحله رسیدگی به درخواست های مردمی در سامانه ایرنا به 126 درخواست پاسخگو بوده است.
رسیدگی به 450 درخواست مردمی در سازمان بازرسی كل كشور برای نهمین بار، ارائه گزارش های بی واسطه با مسئولان از سوی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری به دادگستری های لرستان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، آذربایجان شرقی و كرمانشاه برای رسیدگی از دیگر موارد بررسی شده در این سامانه به شمار می آید.
وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درسال 95 در دو مرحله(تیرماه و خردادماه) به یكصد درخواست مردمی رسیدگی كرد.
معاونت راهبردی قوه قضاییه نیز در سه مرحله، حدود 40 درخواست مردمی در قالب مطالبات قضایی ثبت شده مردم در این سامانه را به قضات و روسای دادگستری ها در سال 95 ارجاع داد كه از این طریق رسیدگی شد.
وزارت ورزش و جوانان، مانند دیگر دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها به پنج درخواست مردم در سامانه ارتباطی ایرنا پاسخ داد.
ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی كشور بر اساس مسئولیت تعیین شده در اساسنامه وظیفه انعكاس نظرات، پیشنهادات، انتقادات و درخواست های مردم به مسئولان را عهده دار است.
ارتباط بدون واسطه با مسئولان برای شهروندان در سامانه ایرنا ایجاد شده است و مردم می توانند، مطالب درخواستی خود را به صورت مستقیم و محرمانه به مسئولان ذیربط منعكس كنند.
اجتمام** 7268**1569
خبرنگار: مهناز بیرانوند **انتشار: علی حبیبی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵
تهران - ایرنا - سازمان بازرسی كل كشور برای دهمین بار به 38 درخواست مردمی در سامانه ارتباطی بی واسطه با مسئولان در صفحه اول سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) پاسخ داد.