تبریز-ایرنا- آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره عكس سال ارسباران كه 191عكاس با 2 هزار و 187 اثر در آن شركت داشتند، با حضور جمعی از عكاسان و مسئولان در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار و آثار برتر اعلام شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، در بخش مستند اجتماعی این جشنواره صابر قاضی از تبریز مقام اول، سجاد پاداش از اردبیل مقام دوم و هادی عباسقلیزاده از اهر مقام سوم را به دست آوردند.
در بخش طبیعت و معماری نیز مقام های دوم و سوم به ترتیب به مهدی پور نصر از تبریز و امیر یوسفیان اهری از اهر رسید و هیات داوران انتخابی برای مقام اول این بخش نداشتند.
در بخش ویژه شیرینی اهری این جشنواره كه پس از داوری آثار ارسالی تعداد 68 اثر از 43 عكاس به مرحله نهایی راه یافته بودند، سجاد ابراهیمی از اهر به عنوان نفر برگزیده معرفی شد.
نماینده اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در این آیین گفت: از مدتی كه در مجلس حضور یافته‌ام و مهمترین موضوعی كه در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان اهر پیگیری كرده‌ام، تأمین اعتبار مالی یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر كوتاه اهر - ارسباران از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است و در دستور لازم نیز در این خصوص داده‌ شده كه امیدواریم اجرایی شود.
بیت الله عبدالهی افزود: تنها جمله‌ای كه می‌توانم در مورد جشنواره سراسری عكس سال ارسباران بگویم این است كه فقط یك عكس می‌تواند دنیا را تكان دهد.
وی ادامه داد: شاید تأثیری كه می‌تواند عكس داشته باشد كتاب نتواند این تأثیرگذاری را داشته باشد و این تأثیرگذاری حتی می‌تواند در زمینه‌های مختلفی نیز عرض‌اندام كند و امیدوارم قدر هنر عكاسی را بدانیم.
فرماندار اهرنیز در این آیین اختتامیه، از انتخاب منطقه ارسباران و شهرستان اهر به‌عنوان یكی از اهداف گردشگری تبریز 2018 خبر داد و گفت: منطقه ارسباران و شهرستان اهر می‌تواند میزبان خوبی برای گردشگران پایتخت گردشگری جهان اسلام باشد.
سید محمد عابدی در ادامه سخنان اظهار كرد: جشنواره سراسری عكس سال ارسباران یكی از فعالیت‌های خوب در عرصه فرهنگی بوده و امیدواریم در سال‌ها و ماه‌های آتی شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی این‌چنین در شهرستان اهر باشیم.
وی با اشاره به اینكه عكس با چشم انسان در ارتباط است می‌تواند اثرات مهمی در وجود انسان به وجود بیاورد، افزود: عكس‌ها در جامعه امروزی تحولی به وجود آورده و حتی می‌توان گفت كه بسیاری از انقلاب‌ها و تحركات بزرگ بشری در سایه عكس‌ها به وجود آمده است.
فرماندار اهر جذب گردشگران خارجی را یكی از محورهای توسعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر عنوان و اظهار كرد: با توجه به اینكه منطقه ارسباران از لحاظ زیبایی حرف بسیاری برای گفتن دارد یقین داریم كه با همكاری مردم و مسئولان در مسیر توسعه گردشگری آذربایجان شرقی تاثیرگذار خواهد بود.
عابدی با تأكید بر اینكه جذب گردشگران به منطقه ارسباران می‌تواند زمینه اشتغال برای صدها و هزاران نفر از جوانان بیكار را فراهم كند، خاطرنشان كرد: اهری‌ها و ارسبارانی‌هایی كه برای منطقه خود دلسوز هستند با تمام وجود برای توسعه و آبادانی منطقه و شهرستان تلاش كنند تا شاهد منطقه‌ای آباد و توسعه‌یافته باشند.
دبیر اجرایی جشنواره سراسری عكس سال ارسباران نیزاعلام كرد: این جشنواره می‌تواند مثالی كوچك و نقطه شروعی باشد برای رسیدن به آمال و آرزوهای دیرین در ارسباران كهن كه با همت و تلاش هنرمندان این خطه و با همدلی و همراهی مسئولین توانست در اولین حركت خود به‌صورت ملی و سراسری برگزار شود و امید است با حمایت‌های بیشتر و تلاشی مضاعف هم استمرار یابد و هم در آینده‌ای نزدیك به برندی جهانی تبدیل شود و ما در رسیدن به این هدف مصمم و جدی هستیم و با ایمان و باوری عمیق میگوییم كه: 'این آرزو محقق خواهد شد.'
محمدرضا بهمرام حضور قوی عكاسان شهرسنتان اهر را در این جشنواره مایه مباهات و دلگرمی دانست و گفت: از 42 عكاس مرحله نهائی تعداد 17 نفر یعنی 40 درصد از عكاسان عضو انجمن هنر عكاسی شهرستان اهر بودند و از لحاظ تعداد آثار راه‌یافته نیز سهم عكاسان اهر 26 اثر از 62 اثر معادل 42 درصد كل آثار بود.
شهرستان اهر در منطقه ارسباران واقع شده و دارای جلوه های زیبای طبیعی است كه هر هنرمند عكاسی را به خود جلب می كند.
این شهرستان در میان ارتفاعات مهمی چون قیزقلعه‌سی به ارتفاع 1266 متر و كوه تاریخی معروف هشت سر با ارتفاع 2536 متر محصور شده و دامنه ارتفاعات مزبور از جهات شمال و جنوب و غرب تا هوراند كشیده شده است. خبرنگار: رضا بالاگر ** انتشار: پرویز انصاری
7225/3071