اهواز – ايرنا – مدير كل هواشناسي خوزستان گفت: 2 دستگاه تلويزيون شهري هواشناسي روز يكشنبه در 2 نقطه پرتردد شهر اهواز نصب شد.

كوروش بهادري يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين تلويزيون ها در سه راه فرودگاه و كيانپارس نصب شد و به صورت آنلاين تمام اطلاعات هواشناسي از جمله، دماي واقعي، رطوبت، سرعت باد، ميزان آلودگي و اطلاعيه ها را نشان مي دهد.
وي افزود: در ستاد بحران مصوب شد كه شهرداري 2 دستگاه ديگر نيز خريداري كند و در اختيار هواشناسي قرار دهد اما تاكنون اقدامي صورت نگرفته است.
بهادري بيان كرد: هواشناسي آمادگي دارد اين تلويزيون ها را در همه نقاط استان نصب كند.
براي راه اندازي اين تلويزيون ها به ابعاد 12 متر مربع، با سازه فلزي يك ميليارد و 800 ميليون ريال هزينه شده است.
مدير كل هواشناسي خوزستان اضافه كرد: بزرگترين هوانماي كشور نيز قرار است درهفته دولت در خوزستان راه اندازي مي شود كه شامل يك دستگاه تلويزيون 68 اينچ و يك نمايشگر به ابعاد چهار متر در 2 متر است.
خوزستان استاني است كه با پديده ها و بحران هاي مختلف هواشناسي از جمله گرد و غبار، دماي بالا و رطوبت روبروست.

خوزستان از اواخر فصل بهار امسال با گرماي زودرس روبه رو شده به صورتي كه در برخي روزها دماي هوا به 50 درجه سانتيگراد نيز رسيده است.
هشتم تير دماي هوا در اهواز 53.7 درجه سانتيگراد اعلام شد كه گفته شده گرمترين نقطه ايران و جهان در اين روز بود.
خوزستان از بيش از 10 سال گذشته با پديده گرد و غبار روبه رو بوده و اواخر پارسال، چندين نوبت گرد و غبار شديد را تجربه كرد و امسال نيز با گرد و غبار روبرو بود.
بر اساس مصوبه ستاد بحران خوزستان در 22 خرداد، ساعت پايان كار ادارات و دستگاه هاي اجرايي خوزستان در روزهايي كه دماي هواي استان به بالاي 49 درجه مي رسد، ساعت 13 اعلام شده است.
3004/6002
خبرنگار: خاطره غفاري**انتشاردهنده : كبري آقازري