كيش – ايرنا – مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه 37 طرح عمراني ، زيربنايي و شهري با هزينه شش هزار ميليارد ريال به اتمام رسيده گفت : 34 طرح با اعتبار هفت هزار ميليارد ريال نيز در دست اجرا داريم .

به گزارش روز سه شنبه ايرنا ، علي اصغر مونسان دوشنبه شب پس از افتتاح و بازديد از چندين طرح عمراني، گردشگري و صنعتي درجمع سرمايه گذاران، مديران و رئيسان سازمان ها وادارات گفت :در بيرون جزيره كيش را به لحاظ گردشگري مي شناسند اما به رغم ماموريتي كه بر عهده اين منطقه گذاشته شده كيش داراي صنايع خوب پيشرفته ايي است .
رئيس هيات مديره سازمان منطقه آزاد كيش با تاكيد بر اينكه در كيش از ايجاد صنايع بزرگ با آلايندگي محيطي زيستي جلوگيري كرديم افزود : صنايع موجود در اين جزيره دانش بنيان است و كمك خوبي براي توسعه صادرات محسوب مي شود.
مديرعامل منطقه آزاد كيش به افزايش ظرفيت 67 درصدي آب شرب در كيش از 30 هزار متر مكعب به 50 هزار متر مكعب ، افزايش 400 درصدي ظرفيت تصفيه فاضلاب از دو هزار و 500 به 12 هزارمتر مكعب و همچنين افزايش 71 درصدي ظرفيت توليد برق از 137 مگا وات به 235 مگا وات و افزايش 41 درصدي فضاي سبز از 370 هكتار به 520 هكتار در سالهاي اخير اشاره كرد.
وي با ياد آوري فعاليت‌هاي بخش صنعتي و غيرصنعتي در جزيره كيش گفت : جذب 91 هزار و 100 ميليارد ريال سرمايه‌ گذاري غيرصنعتي در قالب 75 پروژه، جذب 14 هزار ميليارد ريال سرمايه‌ گذاري صنعتي در قالب 69 طرح و بهره برداري از 63 واحد توليدي و صنعتي و اشتغالزايي 980 نفر به صورت مستقيم و ساخت شهرك صنعتي شماره شش از فعاليت‌هاي بود صورت گرفته در سالهاي اخير بوده است .
مونسان به توسعه طرح هاي تفريحي و اقامتي اشاره كرد و گفت : در اين مدت شاهد افزايش 26 درصدي ظرفيت هتلينگ از 10 هزار و 500 اتاق به 12 هزا رو 300 اتاق بوده ام.
وي با اعلام اينكه شش هزار شغل مستقيم در بخش‌هاي گردشگري، عمراني، صنعتي و خدماتي ايجاد شده است افزود : 38 درصد اين اشتغالزايي دربخش گردشگري، 22 درصد بخش خدماتي، 17 درصد در حوزه عمراني و 16 درصد مربوط به بخش صنعتي است.
به گزارش ايرنا ، رئيس هيات مديره سازمان منطقه آزاد كيش به كاهش وابستگي منابع سازمان به فروش اراضي از 88 درصد به 36 درصد و همچنين كسب رتبه ممتاز در زمينه تحقق سياست هاي اقتصاد مقاومتي در بين مناطق آزاد نيز اشاره كرد.
وي به احداث اولين ها در حوزه گردشگري و تفريحي نيز اشاركرد و گفت : اولين هتل روي آب ، آب نماي موزيكال ، تم پارك آبي و مركز تفريحات كيش و اولين جزيره توسعه يافته پس از انقلاب ( جزيره هندورابي )كه از صفر تا توسعه آن در دولت تدبير و اميد شروع شده است .
مونسان با اعلام افزايش 11 درصدي ورود گردشگر به كيش گفت : در طي سالهاي اخير ناوگان شركت هواپيمايي كيش اير توسعه يافته و 50 درصد به ظرفيت آن اضافه شده است .

* بازپس گيري هفت هزار ميليارد تومان اراضي بدون استفاده در كيش
مونسان به باز پس گيري 7000 ميليارد تومان اراضي بدون استفاده در جزيره كيش اشاره كرد و گفت : مساحت اين زمين‌ها 5.2 ميليون مترمربع است و زمين‌هايي را شامل مي شود كه در آن اقدامي صورت نگرفته است و يا بيش از 10 سال از طول عمر آنها مي گذرد كه خوشبختانه توانستيم آن را به سازمان بازگردانيم .
وي در پايان گفت : در طول اين مدت از پروژه هاي نيمه تمام در حال ساخت نيز حمايت كرديم .
9 طرح صنعتي، عمراني و گردشگري با اعتبار بيش از هشت ميليارد ريال در جزاير كيش و هندورابي صبح امروز سه شنبه در سفر دو روزه اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري، اكبر تركان دبير شوراي عالي مناطق آزاد و ويژه اقتصادي و عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي به بهره برداري رسيد .
فرودگاه و بندر جزيره هندورابي امروز سه شنبه نيز با حضور اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري افتتاح شد .
1630*1641/6048
خبرنگار : مريم زبان دان ** انتشار دهنده : خليل تنيده