زاهدان - ایرنا - رئیس سازمان مدیریت بحران كشور در جریان بازدید از خرابی های سیل ایرانشهر گفت: 270 میلیون ریال تسهیلات و كمك بلاعوض به هر یك از خانوارهای روستایی شهرستان ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان كه واحدهای مسكونی آنان در سیل اخیر آسیب دیده پرداخت می شود.

اسماعیل نجار روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محله های خسارت دیده ناشی از سیلاب اخیر در ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات شامل 200 میلیون ریال تسهیلات بانكی با كارمزد چهار درصد، 50 میلیون ریال در قالب كمك بلاعوض و 20 میلیون ریال كمك معیشتی به هر یك از واحدهای روستایی آسیب دیده ناشی از سیلاب اخیر ایرانشهر پرداخت می شود.
وی افزود: همچنین به خسارت دیدگان شهری كمكهای خاصی شامل 300 میلیون ریال تسهیلات بانكی با كارمزد پنج درصد، 60 میلیون ریال در قالب كمك بلاعوض و 20 میلیون ریال كمك معیشتی پرداخت می شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران كشور بیان كرد: تلاش های به موقع نیروهای امدادی ایرانشهر و سایر شهرستان های استان سبب شد تا با وجود شدت سیلاب اخیر خسارت زیادی به این منطقه وارد نشود.
وی بیان كرد: پس از جمع بندی میزان خسارت های ناشی از سیلاب به ایرانشهر، تسهیلات ویژه ای از سوی دولت برای این شهرستان در نظر گرفته می شود.
نجار تصریح كرد: جهاد كشاورزی نیز باید برای لایروبی قنات ها و مسیر های آب زمین های كشاورزی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهد.
وی خاطر نشان كرد: بازدید از مناطق سیل زده مشخص كرد كه مردم از نحوه خدمات دهی دستگاهها به ویژه هلال احمر رضایت كامل دارند.
به گزارش ایرنا اسماعیل نجار امروز /چهارشنبه/ به منظور بازدید از مناطق سیل زده ایرانشهر و همچنین شركت در نشست ستاد بحران استان در زاهدان وارد سیستان و بلوچستان شده است.
بارندگی های پراكنده از پنجشنبه هفته گذشته تا روز یكشنبه هفته جاری سبب طغیان رودخانه های فصلی و سیلاب در مناطق جنوب و جنوب شرق سیستان و بلوچستان شد.
نیروهای امدادی دستگاههای عضو ستاد مدیریت بحران از همان ساعات اولیه برای خدمات رسانی و رفع مشكلات پیش آمده از جمله قطعی ارتباطات جاده ای، خسارت به زیرساخت های شهری و تخریب منازل و غیره در مناطق آسیب دیده حضور داشتند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان كشور محسوب می شود كه امكان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشكسالی و مواج شدن دریا را تجربه كند.
7314**3213**6081 خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: حیدرسرایانی