ملاير- ايرنا- جانشين سازمان بسيج مستضعفان گفت: بايد مراقب باشيم با ايجاد شكاف و اختلاف به اصل انقلاب اسلامي و خون هاي مطهر شهدا آسيبي نرسد.

به گزارش ايرنا سردار علي فضلي شامگاه چهارشنبه در يادواره 67 شهيد والامقام روستاي علي آباد دمق شهرستان ملاير اظهار كرد: دشمن امروز وحدت و اخوت ما را نشانه گرفته و شيعه را در مقابل شيعه و سني را در مقابل سني و هر دو را در مقابل هم قرار داده است.
وي قرآن، عترت و مردم را سه رك انقلاب دانست و بيان كرد: نبايد از نقش بي بديل مردم در تمامي عرصه هاي انقلاب غفلت كنيم و با حفظ وحدت و انسجام رو به جلو گام برداريم.
وي تاكيد كرد: مسئولان دقت كنند كه با همت مردم است كه مي توانيم اقدامات و گام هاي بلندي را در اين شرايط هجمه سنگين فرهنگي برداريم.
سردار فضلي با اشاره به 27 تيرماه سالروز پذيرش قطعنامه 598 شوراي امنيت از سوي ايران در سال 67 و پايان جنگ بين ايران و عراق افزود: اين بزرگترين حادثه تاريخ انقلاب اسلامي و يك آزمون براي ملت ايران و رزمندگان اسلام پس از هشت سال دفاع مقدس بود كه از آن سربلند بيرون آمدند.
وي ادامه داد: حادثه قطعنامه 598 آرزوي مستكبران، آمريكايي ها، صهيونيست ها و هم پيمانانشان اين بود كه با پذيرش قطعنامه مردم ولايت مدار و رزمندگان مقدم نشين را از امامت و ولايت جدا كنند.
وي با بيان اينكه مستكبران، مردم ما را نشناخته بودند، بيان كرد: امروز كه 29 سال از پذيرش اين قطعنامه مي گذرد، دشمنان و مستكبران در آزمون هاي جديد هم امت ايران را نشناخته اند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفان گفت: در اين قعطنامه دشمن دوباره ناجوانمردانه عهد شكني كرد و به مذاكره پاي بند نشد و با وجود پذيرش قطعنامه پايان جنگ از سوري ايران، عراقي ها روز بعد از 27 تيرماه 67 از روز بعد پيشروي خود را به خاك كشور مجدد آغاز كردند.
سردار فضلي با اشاره به اقدامات رزمندگان اسلام در جلوگيري از پيشروي هاي رژيم بعثي عراق به شهرهاي ايران در دوران جنگ تحميلي اظهار كرد: با توجه به اينكه دشمن با حمايت منافقان طمع ويژه اي براي رسيدن به تهران از منطقه غربي كشور را داشت، رزمندگان ما مانع از ادامه پيشروي دشمن شدند.

**ملت ايران سر سازش با دشمنان را ندارد
وي با بيان اينكه رزمندگان اسلام آنها را در تنگه مرصاد نااميد كرده و هجمه آنها را مردانه پاسخ دادند، گفت: در تنگه مرصاد بخشي از نيروهاي عراقي در محاصره درآمدند و آرزوي ديرينه امام امت براي انهدام و ساقط كردن منافقان در اينجا برجسته تر از همه تاريخ مشهود شد.
به گزارش ايرنا سردار فضلي يادآور شد: رزمندگان اسلام اين بار در اين آزمون تعيين كننده كه در اطاعت از امر امام خود، هشت سال جنگيدند، باز هم مقابل دشمن ايستادند و اثبات كردند كه ما در سايه قرآن، عترت و ولايت و امامت به جبهه آمده ايم و سر سازش با دشمن نداريم.
وي خاطرنشان كرد: امروز هم اين امت و رزمندگان اسلام بر سر پيمانشان با امامين انقلاب اسلامي ايستاده اند.
جانشين سازمان بسيج مستضعفان بيان كرد: اگر امروز مقاومت اسلامي، دفاع از حرم شريف آل الله و پيروزي در سوريه و عراق و پيشروي سپاه اسلام در مقابل داعش و تكفيري ها را شاهد هستيم، اين الگو از انقلاب اسلامي و ياران امام(ره) و شهدا است.
سردار فضلي گفت: جبهه مقاومت امروز خودشان را با رزمندگان اسلام تطبيق داده اند و روحيه انقلابي گري را از شما گرفته اند و به آن عمل مي كنند.
وي تصريح كرد: بايد مراقب باشيم در آزمون هاي جديد پيش رو در شرايطي كه دشمن به دنبال اين است كه بين ما و امام ما، بين ما و مرجع و ولي فقيه شكاف و اختلاف ايجاد كنند، بايد از وحدت مان مراقبت كنيم.
وي حفظ وحدت، يكپارچگي و اطاعت از ولي امر و رهبري را از درس هاي مهم يادواره هاي شهدا برشمرد و افزود: طبق فرموده هاي امام(ره) مبني بر اينكه هر شب به دشمن هجمه كنيد، خواب را از دشمن بگيريد و به دشمن امان ندهيد، اين يك راهبرد پيش روي همه در انقلاب اسلامي است و براي آيندگان هم بايد اينگونه باشد.
سردار فضلي همچنين با گراميداشت ياد و خاطره 67 شهيد والامقام روستاي علي آباد دمق به برخي ثمره هاي يادواره شهداي در اين روستا اشاره كرد و گفت: به واسطه يادواره هاي برگزار شده در اين روستا 20 گام مهم از سوي مسولان و مردم برداشته شده كه مي تواند الگويي براي ساير مناطق و جغرافياي ايران اسلامي باشد.
وي خواستار حفظ وحدت و همكاري اهالي روستاي علي آباد با مشاركت خيران براي توسعه آن شد و بيان كرد: با وجود اقدمات خوب انجام شده در اين روستا، اما بايد تلاش هاي بيشتري صورت گيرد.
جانشين سازمان بسيج مستضعفان در ادامه خانواده هاي معزز شهدا را چراغ راه و سوزنبان مسير دانست و افزود: در همه عرصه ها بايد از آنها قدرشناسي و تكريم شود، همانگونه كه انقلابي ها را تكريم مي كنيم.
سردار فضلي همچنين به اجراي طرح ملي كرامت در 2 شهر ملاير در استان همدان و فلاورجان اصفهان در راستاي مبارزه با مواد مخدر اشاره كرد و گفت: بايد با همراهي و حمايت همه جانبه مردم، بتوانيم ظرفيت هاي ملي و استاني را براي ريشه كن كردن اين معضل اجتماعي بكار بگيريم.
وي خطاب به مسئولان تاكيد كرد: نبايد از نقش بي بديل مردم در تمامي عرصه هاي انقلاب غفلت كنيم و مسئولان دقت كنند كه با همت مردم است كه مي توانيم اقدامات و گام هاي بلندي را در اين شرايط هجمه سنگين فرهنگي برداريم.
وي به رشادت ها عباس بابايي اشاره كرد و افزود: بايد با شهدا عهد و پيمان ببنديم كه در ادامه راه و مسير شهدا همچون شهيد بابايي ثابت قدم بايستيم.
به گزارش ايرنا سردار فضلي ادامه داد: ما امروز در عمليات بزرگ فرهنگي اثرگذار راهيان نور به نام شهيد بابايي مي گوييم راهيان نور يك حج بصيرتي است و تنها راه ما اين است كه اين شهيد و ساير شهداي اين انقلاب و اسلام را الگو قرار دهيم.
يادواره 67 شهيد والامقام روستاي علي آباد دمق از توابع بخش جوكار شهرستان ملاير همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق(ع)، با حضور سردار فضلي چهره ماندگار دوران دفاع مقدس، حاج رضا مهاجر مداح كشوري، نماينده مردم ملاير در مجلس و جمع كثيري از مسئولان و خانواده هاي معظم شهدا عصر چهارشنبه در مسجد اين روستا برگزار شد.
در اين يادواره ضمن تقدير از خانواده شهيدان محمودي از تمبر اين چهار شهيد رونمايي شد.
شهرستان ملاير يك هزارو 100 شهيد والامقام را تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
اين شهرستان با دارا بودن جمعيتي بالغ بر 300 هزار تن در 75 كيلومتري شهر همدان واقع شده است.
7528/6993
خبرنگار: معصومه موسوي**انتشار دهنده:اكبر بهاروند