تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲

تهران - ايرنا - طي احكام جداگانه «خزانه‌دار» و «معاون امور فرهنگي و پژوهشي» بنياد سينمايي فارابي منصوب شدند.

به گزارش عصرشنبه گروه فرهنگي ايرنا ازبنياد سينمايي فارابي؛ طي حكمي از سوي رئيس هيات امناي بنياد سينمايي فارابي «مجيد مغنيان» به سمت « خزانه‌دار» و «مسعود نقاش‌زاده» نيز درحكمي از سوي مديرعامل بنياد سينمايي فارابي به سمت «معاون امور فرهنگي و پژوهشي» منصوب شدند.
بنا به همين گزارش در متن حكم «مجيد مغنيان» كه به امضاي محمد مهدي حيدريان رئيس هيات امناي بنياد رسيده، آمده است: «به استناد بند 2- الف-2 اساسنامه و با توجه به مصوبه روز سوم تيرماه 96 هيات امناء، ضمن تقدير از زحمات مهدي پيماندار در طول دوران تصدي اين سمت، به موجب اين حكم به عنوان خزانه‌دار بنياد سينمايي فارابي منصوب مي‌شويد.
« ساماندهي و برقراري انضباط مالي و اداري، حفظ و حراست اموال و دارايي بنياد، به روز رساني و اجراي دقيق ضوابط مالي و اداري، رعايت صرفه‌و صلاح بنياد وارائه گزارش دوره‌اي از جمله وظايف داراي اولويت جنابعالي است كه با تعامل و همكاري اعضاي محترم هيات عامل و ديگر بخش‌هاي بنياد بايد پي‌گيري شود. توفيق جنابعالي را از خداوند متعال خواستارم».
طبق اساسنامه بنياد سينمايي فارابي، هيات عامل اين بنياد (مديرعامل، قائم مقام و خزانه‌دار) با حكم رئيس هيات امناي بنياد منصوب مي‌شوند.
همچنين در حكم «مسعود نقاش‌زاده» كه به امضاي عليرضا تابش مديرعامل بنياد رسيده است، ذكر شده است:
«نظر به تعهد، توانايي و تجارب ارزنده جنابعالي در مديريت امور فرهنگي، پژوهشي و سينما، و تعادل سازنده با اهالي سينما، به موجب اين حكم به عنوان «معاون امور فرهنگي و پژوهشي» بنياد سينمايي فارابي منصوب مي‌شويد. بازانديشي، برنامه‌ريزي و هدف‌گذاري موارد ذيل به منظور مشاركت بنياد فارابي در ارتقاي همه جانبه سينماي حرفه‌اي مورد توجه است: برنامه‌ريزي براي تجديد سازمان و ساختار معاونت فرهنگي، متناسب با مأموريت‌هاي نوين بنياد
ايجاد زمينه‌ها و روش‌هاي مناسب براي شكل‌گيري و تقويت رويكرد صنعتي در توليدات سينمايي، تعامل بيشتر با فرهنگ‌سازان و فيلم‌سازان برجسته كشور، حمايت از توليد آثار متنوع و ارزشمند سينمايي و توليد محصولات مشترك، توجه ويژه به تقويت سينماي كودك و نوجوان ، ايجاد زمينه‌ها و روش‌هاي مناسب براي توليد و ارتقاي متن و فيلمنامه، تنوع توليد فيلمنامه در ژانرها و مضامين گوناگون، سفارش و اجراي پژوهش‌هاي تخصصي است.
اميد است با توكل به خداوند بزرگ و جديت، بهره‌گيري از دانش و تجربه صاحب‌نظران و همراهي معاونان، مديران و همكاران بنياد و تعامل با ساير موسسات سينمايي، اين امر به نحو مطلوب تحقق يابد و در فرايند تحول بنياد سينمايي فارابي و تحقق اهداف آن نقشي موثر ايفا نماييد.»
مسعود نقاش‌زاده نويسنده، كارگردان و مدرس دانشگاه؛ داراي دكتراي پژوهش هنر (با گرايش سينما)، كارشناسي ارشد سينما و كارشناسي كارگرداني فيلم است. وي مسئوليت‌هاي متعدد اجرايي از جمله معاون آموزش و پژوهش خانه سينما، معاون پژوهشي دانشگاه صدا و سيما، معاون توليد و مشاور عالي مركز سيما فيلم و معاون تأمين و توليد موسسه رسانه هاي تصويري به عهده داشته و عضو هيئت علمي دانشگاه نيز هست.
وي داور بخش بين‌الملل جشنواره فيلم رشد (1386)؛ اولين، دومين و سومين جشنواره‌ي تلويزيوني جام جم (1392-1390) و سيزدهمين جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت (1393) نيز بوده است.
همچنين مديرعامل بنياد سينمايي فارابي ضمن تقدير از زحمات «مسعود احمديان» معاون سابق فرهنگي و پژوهشي بنياد، وي را طي حكمي به عنوان «مشاور مديرعامل» منصوب كرد.
فراهنگ**9246*1724* خبرنگار: عليرضا مرادي * انتشار: حسين فتح الهي