انديمشك-ايرنا-رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انديمشك گفت:نمايش ' چنار لاله' به كارگرداني مهدي آشوغ از انديمشك به عنوان تنها نماينده خوزستان به جشنواره سراسري رضوي راه يافت.

علي بازگير شنبه به خبرنگار ايرنا افزود:نمايش «چنار لاله» به نويسندگي و كارگرداني مهدي آشوغ از انديمشك كاري از گروه تئاتر اريترين در بخش صحنه اي به عنوان تنها نماينده استان خوزستان در جشنواره دوازدهم تئاتر رضوي پذيرفته شد.
وي بيان كرد:در نمايش «چنار لاله» محسن خدادادي، محمد لهراسبي، سوسن بشرذرتي، مهنوش بليان و شكوفه جودكي به عنوان بازيگر حضور دارند.
بازگير افزود: رضا خدادادي (آهنگساز)، مهدي آشوغ (طراح نور) و زهرا مرادي پور (طراح صحنه و لباس) و محمد ياقوت پور (سرپرست گروه) ديگر عوامل اين نمايش هستند.
وي اظهار كرد: از بين ٣٦ اثر رسيده به بخش صحنه‌اي از سراسر كشور ٨ نمايش در بخش مسابقه پذيرفته شده كه نمايش چنار لاله ها در بين اين 8 نمايش قرار دارد.
بازگير گفت:قصه نمايش چنار لاله، درباره كرامات امامزاده شاهزاده احمد (ع) برادر امام رضا عليه السلام مي باشد.
بنا به اعلام دبير دوازدهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي هشت اثر راه يافته به بخش مسابقه شامل نمايش «باطل السحر» به كارگرداني محمدرضا شامردي از استان قم، نمايش«چنار لاله» به كارگرداني مهدي آشوغ از استان خوزستان (انديمشك)، نمايش «اين ابر باراني است» به كارگرداني اصغر گروسي از استان فارس، نمايش «كوكوي كبوتران حرم» به كارگرداني حامد معمار طهراني از استان خراسان رضوي، نمايش «اسماعيل» به كارگرداني سينا شفيعي از استان البرز، نمايش «زندگي شايد همين حالا» به كارگرداني سيد جواد اشكذري از استان خراسان رضوي، تئاتر «پانما» به كارگرداني ميثم ملازينل از استان قزوين و نمايش «بازگشت به خانه» به كارگرداني محمد شاكري از خراسان شمالي مي باشند.
نمايش «يورت» به كارگرداني محمد حسن رجبيان از استان فارس و نمايش «ضامن» به كارگرداني مسعود براهيمي از اصفهان در بخش مهمان و در شهرستان ها اجرا مي‌شوند.
نمايش «داستان غير از اين است» به كارگرداني و نويسندگي عباس كريمي از خراسان شمالي هم در بخش جنبي دوازدهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي روي صحنه مي‌رود.
دوازدهمين جشنواره سراسري تئاتر رضوي هشتم تا يازدهم مردادماه 1396 در خراسان شمالي برگزار مي‌شود.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلي فريدپناه