تهران -ایرنا -یادداشت تفاهم همكاری های دفاعی-نظامی میان ایران و عراق امضاء شد.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا از اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛در این یادداشت تفاهم آغاز طیف وسیعی از همكاری های دفاعی- نظامی در حوزه های مختلف مورد توافق طرفین قرار گرفت.
گسترش همكاری ها و تبادل تجربیات در مبارزه با تروریسم و افراطی گری، امنیت مرزها و پشتیبانی های آموزشی ، لجستیكی ، فنی و نظامی از مفاد این یادداشت تفاهم به شمار می رود.
بر اساس این گزارش ،پس از امضای یادداشت تفاهم همكاری های دفاعی- نظامی میان وزرای دفاع ایران و عراق، طرفین در جمع خبرنگاران بر تعمیق و گسترش همكاری های دفاعی میان دو كشور تاكید و اظهار امیدواری كردند: تفاهم نامه مذكور بتواند همكاری های جدی تر ، عمیق تر و فعال تری را رقم زند.
به دعوت رسمی سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، سرلشكر عرفان محمود عبدالغفور عبدالله الحیالی وزیر دفاع جمهوری عراق در صدر یك هیات دفاعی روز گذشته (شنبه) وارد تهران شد.
به گزارش اداره كل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع؛ سرلشكر الحیالی در این سفر كه با هدف گسترش همكاری دفاعی میان ایران و عراق انجام می شود با همتای ایرانی خود سردار دهقان و مقامات بلند پایه سیاسی-دفاعی كشورمان دیدار و مذاكره خواهد كرد.
امضای یاداشت تفاهم همكاری دفاعی میان ایران و عراق از دیگر برنامه های سفر وزیر دفاع عراق به تهران شمار می رود.
اجتمام **2181**1418
تنظیم ناهید حاجی خانی ** انتشار: مریم برزآبادی