تهران - ايرنا - عضو هيات رئيسه اتاق اصناف ايران گفت: فروشگاه هاي زنجيره اي اتفاقي نو در تجارت هستند و اصناف نيز بايد به اين مسير حركت كنند و براي ايجاد فروشگاه هاي معتبر گام جدي بردارند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني اتاق اصناف ايران ،«جلال الدين محمد شكريه» افزود: فروشگاه‌هاي زنجيره اي و مجازي پديده اي نو در اقتصاد و تجارت هستند و ما نيز آن را مي پذيريم چرا كه نمي توانيم دور خودمان حصار بكشيم، لذا اصناف نيز بايد به دنبال راهكارهاي جديد در تجارت باشند.
وي با بيان اينكه فروشگاه هاي زنجيره‌اي زماني مي‌توانند عاملي براي توسعه باشند كه خروجي مناسب داشته باشند، افزود: اين نوع فروشگاه ها بايد سعي كنند خدمات مدنظر مصرف كننده را پاسخ دهند و در كنار قيمت پايين ،كيفيت عرضه شده كالا را مدنظر قرار دهند.
شكريه اظهار داشت: اصناف بايد فضايي به وجود آورند كه از طريق اتحاديه هاي صنفي مانند خواربار فروشان، پوشاك و فست فودها زير نظر برند خاص فروشگاه هاي خودشان را تجهيز و در قالب بنگاه هاي اقتصادي خرد فعاليت كنند. ضمن اينكه بايد در قالب دكوراسيون و طراحي متحدالشكل با يكديگر همكاري كنند و قدرت رقابت خود را با چنين فروشگاه هايي به ظهور برسانند.
وي با بيان اينكه در حال حاضر برخي از برندهاي فروشگاه هاي زنجيره اي عملكرد خوبي دارند، گفت: فروشگاه هاي زنجيره اي بايد نسبت به عرضه كالاهاي با كيفيت بالا و برندهاي قابل اطمينان حساس باشند، ضمن اينكه نبايد به هر برندي مجوز فعاليت داده شود به ويژه در زمينه مواد غذايي، تا زماني كه برندهاي معتبر داخلي وجود دارد نبايد برندهاي خارجي توزيع شود.
به گزارش ايرنا، «مجتبي خسروتاج » رئيس سازمان توسعه تجارت ايران پيش از اين اعلام كرده بود كه نزديك به يك ميليون و 800 هزار صنف توزيعي در كشور وجود دارد و سرانه مصرف كننده براي هر فروشگاه خرده فروشي 44 نفر است كه اين موضوع سبب افزايش هزينه هاي توزيع مي شود.
به گفته وي، امروز براي هر 44 نفر ايراني يك واحد صنفي در كشور وجود دارد كه رقم پاييني است و مي توان اين رقم را با ايجاد فروشگاه هاي بزرگ تا حد بسيار زيادي افزايش داد.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
اقتصام**9132**1561**تنظيم: فرزانه سلامت بخش**انتشار:مژگان توانا