تهران- ایرنا- مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از برنامه شركت انگلیسی-هلندی شل برای فروش سوخت هواپیمای تولیدی ایران در سایر بازارها خبر داد.

«منصور ریاحی» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درباره حضور شركت های بین المللی، بیان داشت: شركت شل (انگلیس-هلند) مذاكراتی برای فروش سوخت هواپیما با ما داشته است.
وی اضافه كرد: شركت شل تمایل دارد سوخت هواپیما را از ایران تحویل گرفته و در فرودگاه های حاشیه خلیج فارس و كشورهای همسایه به فروش برساند.
مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی اعلام كرد: شل می تواند به عنوان یك برند اقدام به فعالیت كند.
وی گفت: این شركت می تواند سوخت را نه فقط در فرودگاه بین المللی امام (ره) بلكه در سایر مناطق نیز عرضه كند.
به گزارش ایرنا، با توجه به شیوه اداره جایگاه های عرضه سوخت در كشور كه به شكل سنتی و فردی است، قرار شده است با استفاده از تجربه سایر كشورها، طرح برندسازی پمپ بنزین ها اجرا شود.
اكنون نزدیك به 3600 جایگاه عرضه فرآورده نفتی (بنزین و گازوییل) و 2400 جایگاه عرضه سی.ان.جی (گاز مایع) در كشور فعالیت می كنند؛ به عبارتی 6 هزار جایگاه، به خودروها سوخت رسانی می كنند كه همگی آنها طرف حساب وزارت نفت به شمار می روند اما نظارت منسجمی بر آنها وجود ندارد.
با اجرای برندسازی، چند شركت شماری از جایگاه های عرضه را زیر پوشش خود قرار می دهند.
به گفته مدیر بازرگانی شركت ملی پخش فرآورده های نفتی، تاكنون 53 شركت در سراسر كشور به عنوان برند، تاییدیه ایجاد جایگاه های زنجیره ای را دریافت كرده اند و می توانند در قالب طرح برند فعالیت خود را آغاز كنند.
در تهران نیز نزدیك به 10 جایگاه در قالب سه برند فعال شده اند.
در طرح برندسازی، شركت های زنجیره ای توزیع سوخت، ابتدا قیمت یكسانی را از رانندگان می گیرند اما در آینده، خدمات شركت ها و جایگاه ها ارزیابی و تلاش می شود فضایی رقابتی بین جایگاه ها در چگونگی ارایه خدمات و اخذ هزینه ها شكل گیرد.
بر اساس این طرح، برندها می توانند 20 درصد جایگاه های كشور، 30 درصد جایگاه های استان و 50 درصد جایگاه های هر شهرستان را در اختیار داشته باشند.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022*1961* خبرنگار: میثم طاهری* انتشار: مریم مسعود