تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

مسكو - ایرنا - گروه غواصی ارتش برای شركت در مسابقات بین المللی رزمایشی روسیه 2017 در رشته آب های عمیق، امروز (سه شنبه) وارد شبه جزیره كریمه در كناره دریای سیاه شد.

به گزارش ایرنا، تیم ایران همراه گروههای غواصی ارتش های سوریه، ونزوئلا و آفریقای جنوبی برای حضور در مسابقات بین المللی غواصی نظامی وارد سواستوپول شده است.
به گزارش اسپوتنیك، كاپیتان ویاچسلاو تروخاچیوف مقام اطلاع رسانی ناوگان دریای سیاه اعلام كرد كه اعضای كاروان های خارجی با استقرار در آموزشگاه نیروی دریایی كنار دریای سیاه از برنامه های فرهنگی و گردشگری و همچنین فرصت های انجام تمرینات كافی برای آماده سازی بهره می گیرند.
مسابقات یك هفته ای قهرمانی ارتش ها در رشته غواصی شامل رشته های مختلف از جمله نجات در آب، گذر از موانع آبی، فلنج و كمك های اولیه پزشكی در آب از 12 مرداد آغاز خواهد شد.
افزون بر این رشته، براساس اطلاعات اعلام شده كاروان نظامی ایران متشكل از یگان های ارتش و سپاه پاسداران انقلاب در بخش های مختلف سومین دوره مسابقات رزمایشی بین المللی روسیه، شركت می كنند.
این رقابت های 15 روزه، هفتم مرداد افتتاح و بخش اصلی آن در روسیه و همچنین چند رشته دیگر در چین، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و بلاروس برگزار می شود.
گروههای متشكل از نیروهای ارتش همچنین در رقابت های امداد نظامی-پزشكی در سن پترزبورگ، كوهستان در جمهوری كاباردینو بالكاریا (منطقه البروس) و بیاتلون تانك در مسكو شركت می كنند.
تیم پنجم از سپاه سپاسداران نیز در رقابت تهاجم دریابرد واقع در كرانه پریموریه در خاور دور روسیه یا شرقی ترین نقطه این كشور با تیم های رقیب مسابقه می دهد.
یگان های نظامی 28 كشور در سومین دوره این رقابت ها در روسیه، چین، قزاقستان، آذربایجان و بلاروس شركت خواهند كرد.
هر كشور با توجه به زیرساخت نظامی و اهداف راهبردی، چند رقابت از مجموع 28 رشته را در خاك خود برگزار می كند كه در روسیه با 17 رشته (ایران در 5 مسابقه)، چین شش رشته (نیروهای ایرانی در سه بخش)، قزاقستان سه رشته (شركت كامل ایران) و جمهوری آذربایجان یك رشته (با حضور نیروهای ایرانی) برگزار می شود و در بلاروس كه میزبان برگزاری یك رشته است نیز ایران شركت كننده ندارد.
برنامه های 10 روز آینده تا زمان شروع رقابت ها، اعزام‌ تیم ها با هواپیمای نظامی-ترابری وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اسكان و آماده سازی در شهرهای و میادین محل برگزاری رقابت ها است.
همچنین تمامی شركت كنندگان تحت معاینه پزشكی و آموزش نكات ایمنی قرار می گیرند و سپس بازدید میدانی از محل مسابقات، تحویل جنگ افزارها، ادوات جنگی و اقدام های سرویس و نگهداری انجام می شود.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا