اهواز - ايرنا - مسئول آزمايشگاه هواي اداره كل حفاظت محيط زيست خوزستان با اشاره به وقوع گرد و غبار محلي در برخي از شهرستان هاي اين استان در روز چهارشنبه گفت: ميزان گرد و غبار در اهواز به چهار برابر حد مجاز رسيد.

عليرضا آذريان چهارشنبه در گفت وگو با ايرنا اظهار كرد: ميزان گرد و غبار در ساعت 14 امروز در اهواز به 637 ميكروگرم بر مترمكعب، خرمشهر 413 ميكروگرم بر مترمكعب و آبادان 239 ميكروگرم بر مترمكعب رسيده است.
وي گرد و غبار امروز و ديروز را در خوزستان محلي دانست و افزود: اين گرد و غبار ناشي از كانون هاي داخلي و متاثر از وزش باد در اين مناطق است.
آذريان با اشاره به اينكه اين گرد و غبار شديد نيست و تا حدود 600 ميكروگرم بر مترمكعب افزايش مي يابد، اضافه كرد: تداوم گرد و غبار نيز تابع وزش باد است و ماندگار نيست به طوري كه اين پديده ظهر آغاز مي شود و 2 تا سه ساعت ادامه مي يابد و با كاهش شدت باد نيز كمتر مي شود.
بر اساس اين گزارش، ميزان گردو غبار در ساعت 13 امروز در اهواز 406 ميكروگرم بر مترمكعب، خرمشهر 200 ميكروگرم بر مترمكعب و آبادان 232 ميكروگرم بر مترمكعب بوده است.
عصر روز سه شنبه نيز برخي از شهرستان هاي خوزستان درگير گرد و غبار بودند. طبق پيش بيني هواشناسي خوزستان اين وضعيت تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.
ستاد بحران خوزستان همچنين نسبت به افزايش دما تا بالاي 50 درجه در بيشتر نقاط خوزستان هشدار داده است.
7151 / 6037
خبرنگار: نادره وائلي زاده ** انتشار دهنده: عبدالحميد راجي