سنندج- ايرنا- قهرماني كردستان در رقابت هاي بسكتبال نوجوانان منطقه 6 كشور، انتصاب پيمان محمدي ورزشكار دهگلاني به دبيري كميته كشتي پهلواني كشور و دعوت كشتي گير سنندجي به اردوي تيم ملي بزرگسالان كشور، برخي از خبرهاي ورزشي استان است.

به گزارش ايرنا رقابت هاي بسكتبال نوجوانان منطقه 6 كشور سوم مرداد در سنندج به پايان رسيد و تيم كردستان با برتري مقابل تيم هاي ايلام، همدان و كرمانشاه عنوان قهرماني را بدست آورد.
نماينده استان كردستان با كسب اين عنوان قهرماني به مرحله بعدي صعود بسكتبال نوجوانان كشور صعود كرد.
مبين رضايي، پويا محمدي، هيمن رضايي فر، اديب سبحاني، كاردو محمدي، سينا شريعتي، اميررضا آراسته، عليرضا مرادي، فراز ويسي، متين رستمي، ارشاد وكيلي و شايان ترابيان در قالب تيم كردستان در اين رقابت ها حضور داشتند.
فرزاد اميري و حجت حزين به عنوان سرپرست و مربي، تيم كردستان را هدايت و مربيگري مي كردند.

** پيمان محمدي ورزشكار دهگلاني دبير كميته كشتي پهلواني كشور شد
پيمان محمدي ورزشكار دهگلاني از سوي دبير فدراسيون پهلواني و زورخانه اي به عنوان دبير كميته كشتي پهلواني كشور منصوب و معرفي شد.
در حكم دبير فدراسيون پهلواني و زورخانه اي خطاب به پيمان محمدي آمده است: با توجه به تخصص و تجربيات ارزنده و نظر به سوابق درخشان جنابعالي به موجب اين حكم به عنوان دبير كميته كشتي پهلواني فدراسيون منصوب مي شويد. اميد است با اتكال به خداوند منان در راستاي خدمت به ورزش و ايين پهلواني ايران زمين موفق باشيد.
محمدي كه خود از كشتي گيران باسابقه و صاحب عنوان در كشور است با توجه به حضور چندين ساله در ميادين بين المللي و كشوري به اين مسند منصوب شده است.
اين قهرمان دهگلاني مهر گذشته در دومين دوره رقابت هاي ورزش هاي زورخانه اي و كشتي پهلواني قهرماني جهان كه به ميزباني اندونزي برگزار شد توانست نشان رزين طلاي كشتي پهلواني را كسب كند.

**عمليات ساخت خانه بوكس كردستان در شهر سنندج آغاز شد
كلنگ احداث خانه بوكس كردستان روز چهارشنبه با حضور استاندار و مسئولان استان در مجموعه ورزشي تختي سنندج بر زمين زده شد.
مديركل ورزش و جوانان كردستان در اين آيين گفت: كردستان در رشته بوكس داراي پتانسيل ها و استعدادهاي فراوان است كه در كشور به صورت مستمر در رده هاي سني مختلف صاحب عنوان بوده است.
حامد جولائي افزود: جلسات زيادي با هيأت بوكس استان كردستان برگزار كرديم و به اين نتيجه رسيديم كه محلي در شأن ورزشكاران و قهرمانان احداث كنيم.
وي به اعتبار اوليه 10 ميليارد ريالي خانه بوكس كردستان اشاره كرد و گفت: پنج ميليارد ريال از اين اعتبار از محل اعتبارات كميته برنامه ريزي شهرستان سنندج و پنج ميليارد ريال ديگر آن از محل ماليات ارزش بر افزوده در نظر گرفته شده است.
وي ادامه داد: براي تكميل و راه اندازي خانه بوكس كردستان 20 ميليارد ريال برآورد شده است كه اميدواريم تا پايان سال 97 به بهره داري برسد
جولايي گفت: در نظر داريم پس از تهيه نقشه و مشخصات طرح، ساخت اين پروژه را هر چه زودتر آغاز كنيم.
هم اكنون هزار و 100 بوكسور سازمان يافته در كردستان مشغول به فعاليت هستند.

** كشتي گير سنندجي به اردوي تيم ملي بزرگسالان كشور دعوت شد
سرمربي تيم ملي بزرگسالان كشتي فرنگي كشور 25 ورزشكار را در اوزان 59، 66، 71، 75، 80، 85، 98 و 130 كيلوگرم به اردو تيم ملي بزرگسالان دعوت كرد.
از سوي كادر فني فدراسيون سامان عزيزي كشتي گير فرنگي كار كردستاني وزن 85 كيلوگرم نيز به اين مرحله از اردو دعوت شد و خود را براي حضور در رقابت هاي جهاني فرانسه آماده مي كند.
اين كشتي گير سنندجي عناوين مختلف رقابت هاي جهاني، بين المللي و كشوري را در كارنامه ورزشي خود دارد.
ملي پوشان دعوت شده به مدت 14 روز زير نظر علي اشكاني سرمربي تيم ملي بزرگسالان كشتي فرنگي كشور به تمرينات تكنيكي و تاكتيكي مي پردازند.
اردوي تيم ملي كشتي فرنگي از 6 تا 19 مرداد در محل خانه كشتي شماره يك مجموعه ورزشي آزادي تهران برگزار مي شود.
رقابت هاي كشتي آزاد و فرنگي قهرماني جهان نيز از 30 مرداد تا 4 شهريور در پاريس پايتخت فرانسه برگزار مي شود.
7355/6108
**خبرنگار: وريا كرمي/**انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg