خرم آباد- ايرنا - رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: مجتمع توانبخشي ايثارگران در ۲۳ مركز استان ايجاد شده و در مابقي استانها نيز ساخت اين مجتمع ها 60 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين محمد علي شهيدي روز پنجشنبه در آئين افتتاح مجتمع فرهنگي، ورزشي و توانبخشي ايثار استان لرستان با بيان اينكه ايثارگران از روزي كه حمله صدام به كشور شروع شد به صحنه آمده و ايستادگي كردند، اظهار كرد: اين اقدام ايثارگران واقعا بي نظير بود و تاريخ اين جانفشاني را سراغ ندارد، ما داستان كربلا را خوانده ايم و شنيده ايم، اما فداكاري كه تا امروز ملت ما به ويژه ايثارگران كردند بي نظير بوده و قابل تقدير است.
وي با تاكيد بر اينكه امروز جامعه ايثارگري ما پر مشكل ترين افراد جامعه ايراني هستند ادامه داد: اگر امروز در خانه نشسته ايم و آرامش داريم اين آرامش را جامعه ايثارگري براي ما به ارمغان آورده است.
حجت الاسلام شهيدي با طرح اين سوال كه ما چه كار كرده ايم ايثارگران چه كرده اند؟ افزود: انقلاب اسلامي خيلي براي ما گران تمام شده و خيلي هزينه كرديم و همه وظيفه داريم نسبت به جامعه ايثارگري قدردان باشيم.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران با تقدير و تحسين از روحيه ايثار و فداكاري مردم گفت: هم اكنون 3 ميليون و 300 هزار نفر جمعيت تحت پوشش بنياد شهيد هستند كه رسيدگي به همه مشكلات كاردشواري است.
وي با تاكيد بر اينكه ايثارگران در بخش هاي اشتغال و درمان مشكل دارند گفت: كارهاي زيادي براي رفع اين مشكلات انجام شده است ولي بايد بر مبناي ضوابط عمل كرد و نمي توان خارج از اين چارچوب اقدامي انجام داد.
وي گفت: رهبري رسيدگي به امور جانبازان را سفارش كرده است و دستور رهبري براي من مافوق قانون است.
به گزارش خبرنگار ايرنا موسسه فرهنگي ورزشي و توانبخشي ايثار لرستان در زميني به مساحت 20 هزار مترمربع و زيربناي 15 هزار مترمربع براي جامعه ايثارگري احداث شده است.
اين مجتمع در سفر استاني سال 93 هيات دولت يازدهم جزو مصوبات سفر قرار گرفت كه كل اعتبارات هزينه شده در آن از محل تملك دارايي هاي سرمايه استاني، ملي و ساير منابع بنياد شهيد تا اين مقطع زماني حدود 280 ميليارد ريال بوده است.
اين مجتمع شامل حوزه هاي ورزشي، توانبخشي و درماني فرهنگي رفاهي و آموزشي است و تنها بخش نيمه تمام آن بخش اقامتي و هتلينگ است كه 35 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.
معاون رئيس جمهوري و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران روز گذشته براي بهره برداري از پيشرفته ترين و بزرگترين واحد توليدي مرغ گوشتي ماهان در كشور به لرستان سفر كرد و امروز نيز موسسه فرهنگي ورزشي و توانبخشي ايثار لرستان با حضور وي به بهره برداري رسيد.
1920/6060
خبرنگار:محمد ياراحمدي**انتشاردهنده:محمد عليدوستي