مشهد- ايرنا- رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي قوچان گفت: اين مركز در ميان 30 مركز شهرستان هاي استان خراسان رضوي بر اساس هشت شاخص ارزيابي، حائز مقام اول شد.

سيد قاسم موسوي عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: يكي از اهداف اصلي اين مركز در سالجاري افزايش كيفيت و اثر بخشي آموزش هاست كه در اين زمينه دوره هاي ضمن خدمت و بازآموزي براي مربيان فني و حرفه اي شهرستان برگزار شده است.
وي با اشاره به تعهد 388 هزار و 877 نفر ساعت آموزش اين مركز در سال جاري اظهار كرد: تاكنون بيش از 35 درصد اين تعهدات اجرايي شده است.
وي يكي از اهداف مهم مركز فني و حرفه اي قوچان را توانمند سازي و مهارت آموزي به روستائيان، عشاير و مناطق محروم دانست و گفت: در اين حوزه 64 هزار نفر ساعت آموزش در سال جاري تعهد داريم كه با همكاري دهيار و بخشدار نياز سنجي در روستاها انجام و با توجه به نياز افراد آموزش ها برگزار مي شود.
موسوي افزود: دهستان هدف در اين شهرستان طي سال جاري دهستان سولانه است كه بيشترين آموزش ها در اين حوزه در اين دهستان خواهد بود.
وي در زمينه آموزش دانشجويي نيز گفت: 70 درصد از 35 هزار نفر ساعت تعهد امسال با انعقاد تفاهم نامه با دانشگاهها و مراكز آموزش عالي اين شهرستان از ابتداي سال تاكنون محقق شده است.
وي ادامه داد: سطح علاقه مندي دانشجويان نيز به مهارت آموزي و آموزش هاي فني و حرفه اي افزايش يافته و استقبال خوبي از اين آموزش ها مي شود.
موسوي با بيان اينكه در مركز آموزش فني حرفه اي شهيد عباسي قوچان 40 حرفه در هشت كارگاه فعال به كارآموزان آموزش داده مي شود گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون 38 استفاده كننده از بيمه بيكاري در اين مركز در دوره هاي مختلف مهارتي از 250 تا يك هزار و 90 ساعت آموزش ديده اند.
وي يكي از طرح هاي جديد اين مركز را طرح مهارت آموزي در محيط واقعي كار ذكر كرد و افزود: اين طرح همان آموزش استاد شاگردي در صنوف است كه براي اولين بار در قوچان اجرا شد.
وي اظهار كرد: در اجراي اين طرح آموزش ها بر اساس استانداردهاي فني و حرفه اي انجام مي شود و كارفرما از بيمه كارآموز در تمام دوره كارآموزي معاف است.
وي ادامه داد: اين طرح با مجوز 65 نفر از تير ماه آغاز و تا كنون 9 نفر تحت آموزش هستند.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع اخبار منتخب در همه حوزه‌ هاي خبري و تصويري فعال است.
7501 / 6053 خبرنگار: حبيبه احسني ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم