مهاباد- ايرنا- فرمانده انتظامي بوكان گفت: با تلاش پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز مقدار 6 هزار و 755 ثوب انواع پوشاك و البسه خارجي در بوكان كشف و ضبط شد.

سرهنگ مجيد محبعلي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، افزود: يك انبار كالاي قاچاق خارجي در يكي از محلات شهر بوكان شناسايي و بلافاصله موضوع به طور ويژه در دستور كار پليس مبارزه با كالاي قاچاق قرار گرفت.
وي ادامه داد: با هماهنگي مراجع قضايي عوامل انتظامي شهرستان در يك عمليات منجسم به محل اعلام شده عزيمت و از انبار كالاي قاچاق كه متعلق به فردي با هويت معلوم بود اين تعداد پوشاك و البسه خارجي كشف و ضبط شد.
سرهنگ محبعلي ارزش ريالي كالاي مكشوفه را بيش از يك ميليارد و 150 ميليون ريال عنوان و اظهار كرد: در اين ارتباط يك نفر دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
فرمانده انتظامي شهرستان بوكان همچنين از كشف و شناسايي محل انبار 23 هزار قلم انواع لوازم آرايشي و بهداشتي خارجي خبر داد و گفت: يك فرد كه در زمينه خريد و فروش وسائل آرايشي قاچاق فعاليت داشت شناسايي شد و با مجوز قانوني اقلام آرايش كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: در اين محل وسائل آرايشي و بهداشتي به ارزش بيش از يك ميليارد ريال كشف شد.
سرهنگ محبعلي افزود: در اين ارتباط يك نفر دستگير كه به همراه پرونده به مراجع قضايي معرفي شد.
وي گفت: كالاي قاچاق ضربه مهلكي به اقتصاد ايران وارد مي كند و باعث از كار افتادن چرخه توليد و ورشكستگي كارخانه هاي داخلي مي شود و در اين زمينه پليس بر خود واجب مي داند كه با پديده قاچاق به شدت مبارزه نمايد.
شهرستان بوكان در جنوب آذربايجان غربي قرار دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
7510/3093**خبرنگار: محمد اديب**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد