جيرفت – ايرنا - فرمانده انتظامي شهرستان عنبرآباد گفت: ماموران اين فرماندهي سه شكارچي غير مجاز را در منطقه گمركان اين شهرستان دستگير كردند.

سرهنگ محمود بيدشكي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي گزارش هاي مردمي مبني برشكار حيوانات و پرندگان در منطقه گمركان عنبرآباد، پيگيري براي دستگيري اين شكارچيان آغاز شد.
وي ادامه داد: روز گذشته با انجام اقدامات اطلاعاتي و تحقيقات پليسي سه نفر از شكارچيان غير مجاز كه مبادرت به شكار پرنده و آهو در ارتفاعات بخش گمركان را داشتند، شناسايي و دستگير شدند.
وي تصريح كرد: از اين شكارچيان تعداد سه قبضه سلاح شكاري غير مجاز و مقاديري مهمات كشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامي شهرستان عنبرآباد در ادامه از دستگيري سارقان حرفه اي در اين شهرستان خبر داد و گفت: در پي وقوع 2 فقره سرقت خودروهاي حامل تره و بار، دستگيري سارقان به طور ويژه در دستور كار پليس قرار گرفت.
وي افزود: پس از اقدامات اوليه پليس سارقان شناسايي و در يك عمليات ضربتي 2 نفر دستگير شدند.
وي ادامه داد: از محل اختفاي اين سارقان 50 تخته فرش سرقتي نيز كشف گرديد و در ادامه جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند.
روستاي خوش آب و هواي امجز و دره سرسبز گمركان به طول هشت كيلومتر در بخش مركزي عنبرآباد واقع شده كه بيشتر مردم جنوب استان كرمان در فصل بهار و تابستان از اين منطقه بازديد مي‌كنند. پردندگان و حيوانات زيادي با توجه به شرايط اقليمي مناسب در اين منطقه زيست مي كنند.
شهرستان عنبرآباد بالغ بر 90 هزار نفر جمعيت دارد و در فاصله 257 كيلومتري از مركز استان كرمان واقع شده است.
خبرنگار: هادي شفيعي مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003