تهران - ايرنا - معاون برنامه ريزي و نظارت سازمان نظام پزشكي اعلام كرد : پورتال جامع نظام پزشكي در آينده اي نزديك راه اندازي مي شود تا دسترسي به اطلاعات جامع پزشكان تسهيل شود .

به گزارش خبرنگار اجتماعي ايرنا، محمد جهانگيري روز سه شنبه در مراسم رونمايي از راهنماي عمومي اخلاق حرفه اي پزشكي و راه اندازي سامانه آنلاين مجوز كميسيون تبصره هفت ماده 13 در محل سازمان نظام پزشكي همچنين درباره اين كميسيون اظهار كرد: پزشكان با استفاده از اين تبصره قانوني در هر نقطه از كشوركه درخواست پروانه مطب به صورت الكترونيكي را داشته باشند ، اين در خواست درشهرستان مربوطه، تاييد و در كميسيون ، مورد ارزيابي و پس از آن پروانه مطب به صورت الكترونيكي صادر مي شود.
جهانگيري ادامه داد: حداقل زمان براي تاييد اين فعاليت ها درباره صدور پروانه مطب پزشكان به طور ميانگين حدود يك هفته خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: براساس اين تبصره قانوني نياز شهرستان ها به صورت واقعي ديده شده است و اين اقدام سرآغازي براي ارائه خدمات مطلوب تر در حوزه الكترونيك به همكاران پزشك خواهد بود.
معاون برنامه ريزي و نظارت سازمان نظام پزشكي اضافه كرد: همچنين با استفاده از اين تبصره قانوني افراد فاقد صلاحيت پزشكي شناسايي مي شوند و حتي مردم مي توانند به اين پزشكان دسترسي داشته باشند.
به گفته وي، مردم مي توانند در سامانه نظام پزشكي با استفاده از شماره نظام پزشكي پزشكان، هم پزشكان داراي صلاحيت و هم محل طبابت آنها را شناسايي كنند.
وي ادامه داد: همچنين مردم مي توانند پزشكان داراي صلاحيت پزشكي و داراي پروانه مطب را نيز شناسايي كنند تا خدمات بهتري از سوي پزشكان با صلاحيت دريافت كنند كه البته اميدواريم همه اين اقدامات منجر به ارائه خدمات مطلوب تر به ويژه در مناطق محروم كشور شود.
جهانگيري گفت: در كميسيون تبصره هفت ماده 13 همه اين موارد بررسي مي شود و به عنوان تنها مرجع براي نظام پزشكي در شهرستان هاست، حتي شاخص هاي جمعيتي و نيازهاي شهرستان ها در اين كميسيون مورد بررسي قرار مي گيرد.
به گزارش ايرنا؛ تبصره 7 ماده 13 نظام پزشكي مربوط به تعيين نياز پزشكي مناطق موضوع ماده 13 با توجه به تمامي عوامل محلي و امكانات پزشكي و جمعيت ، براساس آمار و اطلاعات رسمي و مكتسبه و نيز اولويت مناطق از لحاظ خدمات پزشكي است. ضوابط تغيير عوامل مطب از شهري به شهري ديگر در خلال مدت موضوع ماده 13 و همچنين ضوابط اولويت انتخاب محل از طرف پزشك با رعايت اين آئين نامه، همه ساله از طرف كميسيوني متشكل از دو نماينده وزارت بهداشت و دو نماينده وزارت علوم به انتخاب شوراي عالي نظام پزشكي ، مشخص مي شود . تصميمات كميسيون با رأي اكثريت لازم الاجراست.
اجتمام ** 7268 **1776
خبرنگار: مهناز بيرانوند ** انتشار: ليلا خطيب زاده
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
irnaej@
https://t.me/irnaej