بجنورد-ایرنا- رییس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی گفت: ملیكا ولیزاده اولین بانوی كوهنورد شیروانی موفق به فتح قله 7 هزار و 134 متری لنین در قرقیزستان شد.

حسین بهمن یار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: ولیزاده نخستین بانوی این استان است كه توانسته قله بالای 7 هزار متر را فتح كند.
وی با بیان اینكه قله لنین جزء پنج قله ای است كه در ارتفاع بالای هفت هزار متر در رشته كوه تامیر قرقیزستان واقع شده افزود: صعود به ارتفاع بالای 7 هزار متر شرایط خاصی را می طلبد كه این بانوی ورزشكار با تلاش های فراوان خود موفق به صعود به این قله و كسب رتبه شدند.
بهمن یار در خصوص تجهیزات ورزشی مورد نیار در این رشته ورزشی گفت: متاسفانه هیات های ورزشی توسط اداره كل ورزش و جوانان استان و فدراسیون ورزش حمایت نمی شود و بودجه تخصیص یافته از سوی وزارت ورزش و جوانان پاسخگوی نیاز ورزشكاران نیست.
رییس هیات كوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان شمالی عنوان كرد: اما با وجود مشكلات پیش رو اداره ورزش و جوانان شهرستان شیروان و هیات كوهنوردی استان از این بانوی ورزشكار تا حد توان قدردانی و حمایت می كند.
هم اكنون پنج هزار كوهنورد رسمی در گروه و باشگاه در خراسان شمالی فعالیت دارند.
خراسان شمالی با 23 هزار ورزشكار بیمه شده این استان دارای 43 هیات ورزشی فعال با 23 هزار ورزشكار بیمه شده دارد.
استان 863هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق كشور قرار دارد.

*** دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شركت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یك روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09188651081 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا به این شماره ها نمابر كنند.
*نشانی سایت ایرنای خراسان شمالی http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است. 3007/ ع/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی