همدان - ايرنا - به مناسبت هفته خبرنگار و در اولين روز اين هفته، اصحاب رسانه به همراه معاون سياسي و امنيتي استاندار و جمعي از مسئولان استان همدان روز پنجشنبه با حضور در گلزار شهداي اين شهر و اهداي گل به مقام شامخ شهدا اداي احترام كردند.

به گزارش ايرنا معاون سياسي و امنيتي استانداري همدان در اين آيين ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد صارمي گفت: روز خبرنگار برگرفته از سالروز شهادت شهيد صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي است كه در كنسولگري جمهوري اسلامي در افغانستان به دست جلاد طالبان به شهادت رسيد.
محمد ابراهيم الهي تبار افزود: روز خبرنگار بهانه اي است تا از همه خبرنگاراني كه توانستند مردم را نسبت به جامعه خود در داخل و خارج از كشور آگاه كنند، تجليل و تقدير شود.
وي ادامه داد: خبرنگاران به عنوان پل ارتباطي بين مردم و مسئولان رسالتي بس سنگين به عهده دارند به ويژه خبرنگاراني كه در همه مخاطرات و در ميدان نبرد جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا عزت، عظمت، دلاورمردي، مجاهدت، ايثار و از خود گذشتگي هاي فرزندان اين مرز و بوم را در تاريخ ثبت و به نسل هاي آينده منتقل كنند.
به گفته عضو خانه مطبوعات استان همدان 111 رسانه داراي مجوز، 27 پايگاه خبري ، 27 رسانه الكترونيكي، 17 خبرگزاري و 35 دفتر رسانه هاي سراسري در استان همدان فعال است.
فاطمه حبيبي گفت: اعضاي كل خانه مطبوعات بر اساس آخرين اطلاعات و آمار 659 نفر است كه از اين تعداد 387 نفر خبرنگار هستند كه از بين اين تعداد خبرنگار 184 نفر مرد و 194 نفر زن هستند.
وي ادامه داد: همدان از اولين استاني هايي است كه هفته خبرنگار در آن برگزار مي شود و امسال براي سومين سال متولي هفته خبرنگار از 12 مرداد تا 17 مرداد ماه برگزار خواهد شد.
12تا 17 مرداد ماه در استان همدان به نام هفته خبرنگار نامگذاري شده است.
17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمي خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به نام روز خبرنگار نامگذاري شده است.
استان همدان هشت هزار شهيد ، 17 هزار جانباز و يك هزار آزاده را تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
2087/1181
خبرنگار: الهام تدين** انتشاردهنده: زهرا پيرنيا