جیرفت - ایرنا - مدیرمسئول كانون فرهنگی هنری فاطمه های كهنوج گفت: پنج هزار جلد كتاب چاپ جدید توسط انتشارات آستان قدس رضوی به كتابخانه فاطمه های كهنوج اهدا شد.

فرزاد میرشكاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد كتاب به مناسبت سالروز میلاد امام رضا(ع) و با رایزنی با انتشارات آستان قدس به این كتابخانه اهدا شد وهم اكنون این كتابخانه پنج هزارو 500 جلد كتاب دارد.
وی ادامه داد: محتوای كتاب های اهدا شده در زمینه های علوم انسانی، علوم دینی، علوم زیستی، كمك درسی، هنرهای تجسمی و ادبیات ایران و جهان است.
وی با بیان اینكه اهدای كتاب یكی از بهترین روش ها برای ترویج فرهنگ كتابخوانی است، افزود: كتاب نقش كلیدی در گسترش فرهنگ مطالعه دارد و اهدای كتاب به كتابخانه ها یكی از راه های جذب مشاركت های مردم است.
مدیرمسئول كانون فرهنگی هنری فاطمه های كهنوج با بیان اینكه اهدای كتاب به روستاها باید از اولویت های فرهنگی مسئولان باشد، افزود: بسیاری از روستاهای ما از كمبود كتاب رنج می برند و چه بسا یك كتاب بتواند زندگی یك فرد را متحول كند.
به گزارش ایرنا، درسال 1390 گزارشی از كتابخانه ای درروستای دهگان محله آزادگان در30 كیلومتری كهنوج با عنوان ' سه قلب بزرگ در آن می تپید' در نشریات داخلی به چاپ رسد با این محتوا كه سه دختر بچه به نام های فاطمه از تیرماه سال 1389 سعی كردند با جمع آوری كتاب های شخصی با كمك معلمشان، كتابخانه ای را در روستای خود راه اندازی كنند و این كتابخانه به فاطمه ها شهرت یافت.
پس از این گزارش حركت فرهنگی فاطمه ها به صورت یك موج همه جا را در برگرفت و كتابخانه كوچك و خشتی و گلی آنها كه تنها 9 متر مساحت دارد هم اكنون به كتابخانه ای مجهز تبدیل شده است.
مركز شهرستان كهنوج در فاصله 330 كیلومتری جنوب كرمان است.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: روح الله صائب*
7450/6003