تهران- ايرنا - مدير برنامه هاي مدافع ارمنستاني آبي پوشان پايتخت گفت: به دليل وصول نشدن مطالبات «هرائر مگوئيان» اين بازيكن از باشگاه استقلال تهران به فدراسيون جهاني فوتبال شكايت كرد.

«ادموند اختر» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: نزديك به سه ماه پيش در جلسه اي با حضور «پندار توفيقي» معاون باشگاه و «رضا افتخاري» مدير عامل استقلال، اعلام كرديم در صورتي كه علاقه اي به حضور «هرائر مگويان» در اين تيم ندارند، اين بازيكن با دريافت مطالبالت سه فصل قبل خود حاضر به جدايي است.
وي گفت: در آن جلسه گفتيم بايد زودتر اين جدايي اعلام شود تا مگوئيان نيز به رغم داشتن قرارداد در فصل هفدهم به صورت توافقي و نگرفتن كوچكترين رقمي براي فصل جديد از تيم استقلال برود تا فرصت براي پيوستن به تيم ديگر وجود داشته باشد.
بازيكن اسبق آبي پوشان پايتخت در سال هاي 78 تا 83 به بدعهدي اين باشگاه در مقابل «مگوئيان» اشاره كرد و گفت: مديران باشگاه در هفته پاياني فصل نقل و انتقالات و به رغم اينكه خود اين بازيكن نزديك به سه ماه قبل آمادگي خود را براي جدايي اعلام كرده بود، گفتند كه مگوئيان را نمي خواهند.
اختر ادامه داد: در حالي كه در دو ماه گذشته نزديك به 9 باشگاه مايل به جذب مگوئيان بودند، تعلل و سهل انگاري باشگاه استقلال سبب شد فصل نقل و انتقالات به پايان برسد تا مگويان بدون تيم بماند.
مدير برنامه هاي مگويان با تاكيد اينكه خلاف ميل باطني، شكايت مگوئيان توسط وكيل خارجي اين بازيكن تنظيم شده و به فدراسيون جهاني فوتبال ارسال شده است، تصريح كرد: البته من به عنوان يك استقلالي براي شكل نگرفتن اين شكايت تلاش كردم، اما اين تلاش ها به نتيجه نرسيد.
وي گفت: در فوتبال حرفه اي وقتي يك بازيكن خارجي به ايران مي آيد قطعا نخستين هدفش تامين زندگي است و بايد رفتار حرفه اي با وي داشت. بايد توجه داشت كه بازيكنان ايراني استقلال مانند آرش برهاني، آندرانيك تيموريان، كاوه رضايي و ساير طلبكاران نيز براي گرفتن حق خود از باشگاه استقلال شكايت كردند.
اختر با اشاره به اينكه مبلغ 250 هزار دلار مطالبات مگوئيان براي سه فصل گذشته است، گفت: با ارسال اين شكايت باشگاه استقلال علاوه بر پرداخت مطالبات سه فصل گذشته، بايد مبلغ قرارداد فصل هفدهم مگوئيان را نيز بپردازد.
البته ادومند اختر از بيان مبلغ قرارداد مگوئيان در فصل هفدهم خوداري كرد. اين مدافع ارمنستاني در سال 93 در چهاردهمين دوره رقابت هاي ليگ برتر فوتبال و در زمان سرمربيگري امير قلعه نويي به استقلال پيوست. وي فصل پانزدهم با مبلغ قرارداد 690 ميليون تومان و در فصل شانزدهم با مبلغ يك ميليارد و 200 ميليون تومان در كنار ساير آبي پوشان كار خود را ادامه داد.
البته هنوز مبلغ قرارداد مگوئيان در فصل هفدهم فوتبال رسانه اي نشده است اما با توجه به روند تصاعدي قراردادهاي بازيكنان در فوتبال باشگاهي ايران، قطعا بيشتر از رقم فصل گذشته است.
مدير برنامه هاي مگوئيان از«عليرضا منصوريان» سرمربي استقلال تهران نيز انتقاد كرد و گفت: اينكه سرمربي تيم فوتبال استقلال مي گويد حق باشگاه و هواداران را از مگوئيان مي گيرد، بهتر است ابتدا حق مگويان را بدهد و هواداران را مقابل ما قرار ندهد. زيرا من سال ها براي استقلال بازي كرد و خودم را استقلالي مي دانم.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد
ورزشي**9029**
مصاحبه كننده: محمد مهدي موذن**انتشاردهنده:علي خورسندي