يزد - ايرنا - استاندار يزد با تاكيد به نقش رسانه ها در توسعه پايدار استان، گفت: اطلاع رساني صحيح ، هدفمند ، شفاف ، هدايت و روشنگري افكار عمومي از وظايف مهم خبرنگاران رسانه هاي گروهي است .

سيد محمد ميرمحمدي شنبه شب در مراسمي كه به مناسبت روز خبرنگار (17مرداد) در يكي از باغ هاي تاريخي شهر تفت برگزار شد، افزود: خبرنگاري مسئوليت سنگيني است ، آنها با از خودگذشتگي، صبر و امانتداري به مردم و جامعه خدمت مي كنند.
وي ادامه داد: فعالان عرصه خبر با تهيه و ارايه اخبار و گزارش هاي خود ، مثبت نگري را در جامعه ترويج كنند و با ترويج آرامش و اميد ، جلو هرگونه دغدغه را مي گيرند و روحيه گذشت ، محبت و برادري را گسترش مي دهند.
استاندار يزد بيان كرد: خبرنگاران رسانه هاي گروهي مسئوليت خود را در قبال استان و مردم به خوبي انجام مي دهند و در بيان ظرفيت ها، فرهنگ ديني و ارزشي را نيز به خوبي انجام مي دهند.
ميرمحمدي افزود: اصحاب رسانه در بخش هاي مخلف وظيفه دارند ارزش هاي ملي و استاني را به نحوي شايسته و دقيقي منعكس كنند.
استاندار يزد تاكيد كرد: توسعه فرهنگ كار ، انعكاس تازه هاي پژوهشي ، گشودن فضاي گفتمان ، اشاعه نظر بزرگان ، توسعه ادب اجتماعي ، گسترش اخلاق ديني و بستر سازي مناسب براي شكوفايي ظرفيت ها از ديگر وظايف خبرنگاران است.
ميرمحمدي اظهار كرد: رسانه ها بايد مردم را با القاي واژه ها و روش هاي مناسب به سوي اهداف و ارزش هاي عالي هدايت كنند و نقش خود را در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها نيز به خوبي انجام دهند.
استاندار يزد در ادامه به اهميت همدلي و تعامل سازنده بين خبرنگاران و ارتباط صميمي آنها با اعضاي خانه مطبوعات اشاره كرد و ياد آورشد: همه بايد براي تقويت خانه اين نهاد فرهنگي مطبوعاتي و رونق هرچه بيشتر آن براي تحقق اهداف و برنامه ها در استان كمك كنند.
ميرمحمدي اظهار كرد: خانه مطبوعات فضا و مكان مناسبي براي همدلي و همكاري و كمك همه جانبه فعالان رسانه ها در استان است كه دور هم جمع شونده و با برنامه ريزي براي ارتقاي فرهنگ و برنامه هاي مورد نياز استان تلاش كنند .
همچنين در اين مراسم برنامه هاي متنوع فرهنگي اجرا شد.
در مراسم ياد شده محمد علي طالبي معاون سياسي ، امنيتي و اجتماعي استانداري ، تعدادي از مديران ، فرمانداران و خانواده خبرنگاران و فعالان رسانه اي حضور داشتند.
7536*2047* خبرنگار- كاظم سبحان زاده* انتشار دهنده -عباسقلي اشكورجيري*