تهران - ايرنا - مديركل ورزشي و اردويي بنياد شهيد و امور ايثارگران با اعلام خبر اعزام كاروان دوم جانبازان به مدينه منوره گفت: كاروان اول جانبازان عصر روز شنبه 21 مردادماه از مدينه به مكه مكرمه اعزام شدند و كاروان دوم جانبازان نيز شنبه شب به سمت مدينه حركت كردند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از بنيادشهيد، اسلام كريمي افزود: نخستين كاروان جانبازان با تعداد 123 نفر متشكل از 49 جانباز و 74 نفر از همسران، همراهان و عوامل، دوشنبه 16 مردادماه پس از بدرقه توسط جمعي از معاونان و مديران بنياد شهيد از مقابل هتل هويزه تهران، عازم فرودگاه امام خميني (ره) شدند و پس از سپري شدن 6 روز و زيارت مسجد النبي و مقبره اهل بيت (ع)، عصر شنبه 21 مردادماه عازم مكه مكرمه شدند.
وي با بيان اينكه در هر دوره از حج تمتع، بنيادشهيد براي انجام مناسك حج دو كاروان اعزام مي كند، ادامه داد: كاروان اول اعزامي به مدينه منوره، عصر روز شنبه 21 مردادماه، به مكه مكرمه رفته و كاروان دوم متشكل از 121 نفر اعم از 49 نفر جانباز به علاوه همسران و همراهان، پزشكان، عوامل فرهنگي، اجرايي و خدماتي، عكاس و فيلمبردار نيز شنبه شب 21 مرداد ماه به مدينه اعزام شدند و پس از سپري شدن 5 روز در مدينه منوره، به گروه اول در مكه ملحق خواهند شد.
وي با اشاره به اينكه كاروان اول و دوم جانبازان در حج تمتع سال جاري 244 نفر هستند تصريح كرد: كاروان اول عصر روز شنبه 21 مردادماه به مسجد شجره براي انجام اعمال رفته و در مكه مكرمه نيز برنامه هاي فرهنگي زيادي براي آنها در نظر گرفته شده است.
مدير كل ورزشي و اردويي بنيادشهيد در مورد شرايط جسماني جانبازان و وضعيت امنيتي حج تمتع سال جاري گفت: روزي چند بار به دفعات با عوامل اجرايي بنياد در كاروان جانبازان در تماس هستيم و از نظر پزشكي جانبازان در سلامت كامل هستند و آموزش مناسك حج نيز براي حجاج جزو برنامه هاي فرهنگي در طول اين سفر بوده و خوشبختانه تاكنون امنيت كامل در مدينه منوره و مكه مكرمه برقرار بوده است.
وي ادامه داد: با همياري سازمان حج و زيارت، بعثه مقام معظم رهبري و بنياد شهيد و امور ايثارگران جانبازان به همراه خانواده هايشان در اتاق هاي مستقل در هتل ساكن هستند و امكانات و تسهيلات رفاهي براي آنها فراهم شده است.
براساس آمار سازمان حج و زيارت، امسال 86 هزار و 500 نفر از زائران خانه خدا به مكه مشرف مي شوند.
اجتمام ** 7268 **
تنظيم: مهناز بيرانوند ** انتشار: مريم برزآبادي

براي آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej