تهران- ایرنا- 'محمد المومنی' وزیر اطلاع‌رسانی اردن گفت كه بازگشائی گذرگاه‌های مرزی میان سوریه و اردن تامین كننده منافع مشترك دو كشور است و امان آن را بررسی می كند.

به گزارش ایرنا، روزنامه اردنی الغد امروز (دوشنبه) نوشت: وزیر اطلاع‌رسانی و سخنگوی دولت اردن در كنفرانسی مطبوعاتی در دفتر نخست وزیری گفت كه مقامات اردن می‌خواهند اطمینان یابند مسائل امنیتی در سوریه در مسیر درستی قرار دارد و امنیت نه فقط در گذرگاه های مرزی بلكه در مسیر بین‌المللی كه به این گذرگاه ها ختم می‌شود، وجود دارد.
المومنی با تاكید بر اینكه امان اقدامات لازم را برای اطمینان از امنیت و ثبات در مرزهای اردن و سوریه در دستور كار دارد، افزود: وجود هر گونه شبه‌نظامی در مرزهای اردن را غیرقابل قبول و مردود می دانیم.
وزیر اطلاع‌رسانی اردن درباره برخی گزارش‌ها درخصوص كنترل نیروهای سوری بر مرزهای شمال این كشور گفت:‌ زود است كه درباره گزارش‌ها نظردهیم، تاكنون هیچ گونه اطلاعات میدانی در این خصوص به دست ما نرسیده است.
دو گذرگاه مرزی میان اردن و سوریه وجود دارد.
گذرگاه اول كه در خاك اردن ،مركز' جابر' و در خاك سوریه، مركز' النصیب' و گذرگاه دوم در خاك اردن، مركز' الرمثا' و در خاك سوریه، مركز' درعا' خوانده می شود.
خاورم**9366** 1324
مترجم:صغری رحیمی // انتشار دهنده: فردین پازوكی