زنجان - ايرنا - رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان زنجان گفت: حجم ترافيك در پنج مسير ارتباطي مختلف اين استان بالا است و رانندگان بايد با احتياط و حوصله بيشتري رانندگي كنند.

سرهنگ علي اصغر شيرمحمدي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: از نخستين ساعات صبح امروز /سه شنبه/ خط جنوبي اتوبان هاي تبريز - زنجان و زنجان - تهران همچنين مسيرهاي ارتباطي زنجان - بيجار، زنجان - خرمدره و زنجان - ميانه، پرتردد و شلوغ است.
وي از رانندگان خودروها خواست با احتياط و دقت بيشتر و سرعت مطمئنه رانندگي و براي پيشگيري از سوانح از صحبت با تلفن همراه حين رانندگي پرهيز كنند و نسبت به قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي بي تفاوت نباشند براي رسيدن به مقصد شتاب و عجله نكنند.
شيرمحمدي اظهاركرد: امسال قريب 40 درصد از تصادفات و سوانح رانندگي در جاده هاي اين استان به علت خستگي و خواب آلودگي اتفاق افتاده و صحنه هاي ناخوشايندي رقم خورده است.
وي افزود: لازم است رانندگان پس از 2 ساعت رانندگي، حدود 15 دقيقه خودرو را در محل امن متوقف كنند و پس از استراحت، ادامه مسير دهند.
شيرمحمدي ادامه داد: صحبت رانندگان خودروها با تلفن همراه در مسيرهاي ارتباطي، علاوه بر جريمه يك ميليون ريالي سه نمره منفي نيز براي آنها در پي دارد و به منظور جلوگيري از حوادث تلخ جاده اي در اعمال قانون هيچگونه اغماضي وجود نخواهد داشت.
وي از رانندگان و سرنشينان خودروها خواست براي حفظ جان خود از كمربند ايمني استفاده كنند كه در غير اين صورت به 600 هزار ريال جريمه محكوم خواهند شد.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي