مشهد- ايرنا- مدير موسسه پيام آزادگان خراسان رضوي گفت: اين استان سه هزار و 372 آزاده سرفراز دارد كه هزار و 820 نفر آنان ساكن مشهد هستند.

به گزارش ايرنا علي اكبر عرفانيان روز سه شنبه در آستانه 26 مرداد، سالروز بازگشت آزادگان به كشور، در جمع خبرنگاران افزود: آزادگان خراسان رضوي به منظور مرور و زنده كردن خاطرات دوران اسارات و ديدار با يكديگر، روزهاي هشتم و نهم شهريور ماه امسال در اردوگاه باغرود نيشابور گرد هم مي آيند.
وي با گراميداشت ياد و خاطره سيد آزادگان حجت الاسلام سيدعلي اكبر ابوترابي گفت: اسراي ايران در سخت ترين شرايط دوران اسارت، به تحصيل علم و خودسازي پرداختند و از سرمايه علمي و دانش هم بندان تحصيل كرده شان براي ارتقا و رشد علمي خود بهره بردند.
عرفاني با گراميداشت سالروز ورود آزادگان به كشور تصريح كرد: براي گراميداشت و تجليل از طلايه داران صبر و مقاومت، برنامه هايي از جمله روايتگري دوران اسارت، پخش كليپ و فيلم در شبكه هاي مجازي و بازسازي لحظه با شكوه آزادگان در شهرستان هاي تربت حيدريه، بردسكن و نيشابور اجرا مي شود.
وي به رتبه سوم خراسان رضوي از نظر تعداد آزادگان در ميان استان هاي كشور اشاره كرد و افزود: براساس بودجه اختصاص يافته، ميزباني از آزادگان كشور در مشهد به ظرفيت هشت هزار نفر در سال توسط اين موسسه انجام مي شود و در صورت تخصيص اعتبار، زائرسراي ارزان قيمت نيز براي پذيرش آزادگان سراسر كشور در مشهد ساخته خواهد شد.
عرفانيان همچنين از اختصاص فضايي در باغ موزه در حال ساخت دفاع مقدس مشهد، به منظور تصوير كردن دوران اسارت آزادگان و آشنا كردن بازديد كنندگان با سختي ها و رنج هاي اين دوران خبر داد.
موسسه پيام آزادگان به منظور انجام فعاليتهاي فرهنگي در خصوص اين قشر ايثارگر و ارائه خدمات فرهنگي به آزادگان خراسان رضوي در سال 1390 در اين استان تاسيس شد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
3221/5132