به گزارش ايرنا، روابط عمومي دانشگاه اصفهان روز شنبه به نقل از نصرالله جهانگرد اعلام كرد: بازي هاي رايانه اي يكي از بهترين زمينهها به منظور توسعه كسب و كار و ايجاد اشتغال براي جوانان است.
وي كه در بازديد از مركز تخصصي بازي هاي رايانه اي دانشگاه اصفهان سخن مي گفت، با اشاره به رشد شتابان توليد نرم افزارهاي بومي در بازار تلفن همراه كشور، افزود: لازم است حوزه بازي هاي رايانه اي در مراكزي مانند دانشگاه اصفهان توسعه يابد.
جهانگرد فرصت اشتغال در همه كسب و كارهاي دانش بنيان را از مزاياي توسعه كاربرد فناوري اطلاعات و ارتباطات خواند و گفت: اين روزها اثر رشد حوزه هاي ارتباطات و فناوري اطلاعات بر توسعه فرصت هاي كسب و كار و اشتغال زايي در كشور را شاهد هستيم.
رئيس دانشگاه اصفهان نيز در اين بازديد با ارائه گزارشي از نحوه راه اندازي رشته بازي هاي رايانه اي در 2 مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد در اين دانشگاه گفت: هدف رشته بازيهاي رايانهاي در مقطع كارشناسي تربيت نيروي متخصص در زمينه توسعه بازيهاي جديد رايانه اي و موبايلي است.
هوشنگ طالبي افزود: هدف از راه اندازي اين رشته در مقطع كارشناسي ارشد نيز توسعه مطالعات و پژوهشها در زمينه تحليل بازيهاي رايانهاي و تقويت زير ساختهاي توليد بازيهاي آموزشي و درماني است.
رئيس دانشگاه اصفهان خاطرنشان كرد: اين دانشگاه مجموعهاي غني از گروههاي آموزشي مرتبط با توليد بازيهاي رايانهاي مانند مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات، روانشناسي، جامعه شناسي، علوم تربيتي، مديريت و اقتصاد است و همچنين تعامل خوبي با دانشگاه هنر اصفهان در اين زمينه دارد.
طالبي همچنين گفت: فقدان پژوهشهاي سامان يافته درحوزه بازيهاي رايانهاي و كمبود متخصصان توليد بازيهاي رايانهاي، دانشگاه اصفهان را بر آن داشت تا با راه اندازي مركز تخصصي بازي هاي رايانهاي و دبيرخانه دائمي كنفرانس بازيهاي رايانهاي در زمينه تربيت متخصصان و سازمان دهي پژوهشهاي پراكنده حوزه بازيهاي رايانهاي گامي رو به جلو بردارد.
رئيس مركز تخصصي بازي هاي رايانه اي دانشگاه اصفهان نيز در اين بازديد گفت: اين مركز محيطي براي پرورش استعدادها، ارائه آموزشهاي تخصصي فني و تجاري به علاقه مندان بازي سازي، برگزاري رويدادهاي كارآفريني و انجام پژوهشهاي بنيادين و كاربردي در حوزه بازيهاي رايانهاي است.
جواد راستي افزود: دانشگاه اصفهان بهمن ماه 94 موفق به برگزاري يك رويداد در حوزه بازي رايانه اي براي شهر اصفهان شد كه شامل نخستين كنفرانس بازيهاي رايانهاي بهعنوان نخستين رويداد پژوهشي مقاله محور در اين حوزه بود.
وي ادامه داد: در تابستان 1395 نيز مركز تخصصي بازيهاي رايانهاي دانشگاه اصفهان با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و دانشگاه اصفهان راهاندازي شد.
راستي با بيان اينكه دومين كنفرانس بازي هاي رايانه اي به همراه ماراتن بازي سازي بهمن ماه 1395 در دانشگاه اصفهان برگزار شد، خاطرنشان كرد: سومين كنفرانس بازيهاي رايانهاي بهمن سالجاري براي نخستين بار به صورت بينالمللي برگزار ميشود.
به گفته وي در اين كنفرانس بين المللي از دانشگاه هاي فعال در حوزه بازي رايانه اي دعوت شده است تا به اين كنفرانس بپيوندند و بستري براي همافزايي علمي و فني ايجاد كنند.
راه اندازي مركز تخصصي بازي هاي رايانه اي در دانشگاه اصفهان از دستاوردهاي كنفرانس بازي هاي رايانه اي است كه در اين مركز سه هسته اصلي شامل 'آموزش و توانمندسازي'، 'فناوري، توليد و تحليل محتوا' و ' كارآفريني و توسعه كسب و كار اجتماعي' فعاليت دارد.
بازيهاي رايانهاي، هنر هشتم دنياي امروز است كه با بهرهگيري از عناصر روانشناسي، جامعه شناسي، هنري و فني بهعنوان يك رسانه- صنعت- هنر جايگاه خود را تثبيت كرده و در جايگاه رسانهاي مؤثر، فراگير و صنعتي ثروتآفرين و سودآور قرار گرفته است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسيه معيني - انتشار دهنده : عمادي
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
اصفهان- ايرنا- معاون وزير ارتباطات و رئيس سازمان فناوري اطلاعات گفت: چند نقطه از كشور به عنوان قطب توليد محتوا در حوزه بازي هاي رايانه اي (گيم) و پويا نمايي (انيميشن) انتخاب شده كه استان اصفهان يكي از آنهاست.