سمنان- ايرنا- مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: با پرداخت حدود 60 ميليارد تومان، تاكنون بيش از 58 درصد مطالبات گندم‌كاران استان پرداخت شد.

محمدباقر منوچهري روز شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: از آغاز برداشت گندم تاكنون در 32 مركز خريد تضميني، حدود 79 هزار و 546 تن گندم از كشاورزان خريداري شده است كه در مجموع بايد 103 ميليارد تومان به گندم‌كاران استان سمنان پرداخت شود.
وي بيان داشت: از دهم خرداد 96 در 32 مركز خريد تضميني گندم 79 هزار و 546 هزار تن گندم با افت مفيد چهار درصد و افت غيرمفيد 2 درصد با قيمت هر كيلوگرم يك هزار و300 تومان خريداري شده و تاكنون بيش از 60 ميليارد تومان به گندم‌كاران پرداخت شده است.
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان با اشاره به با شرايط آب و هوايي متنوع استان، پيش بيني كرد: برداشت گندم در استان سمنان تا پايان مرداد 96 و در مناطق سردسير مانند كالپوش، فولاد محله و ديباج برداشت تا هفته اول شهريور ادامه يابد.
وي يادآور شد: كاشت گندم در منطقه كالپوش به صورت ديمي است و به دليل بارندگي كم در اين منطقه و پراكنش نامناسب، برداشت گندم در مناطق كالپوش، حوزه ميامي و پشت بسطام امسال با كاهش مواجه شده است.
مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان اضافه كرد: در زمين هاي زراعي شهرستان ميامي بيش از 25 هزار تن و در گرمسار بيش از 21 هزار تن خريداري شده است.
سطح زيركشت گندم در استان سمنان 27 هزار و 770 هكتار است، سال گذشته برداشت گندم در اين استان حدود 100 هزار تن بود.
7341/6103 خبرنگار: خديجه سلطاني پور ** انتشار دهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.