سنندج - ایرنا - مدیركل آموزش و پرورش كردستان گفت: ثبت نام 85 درصد دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این استان در سامانه سناد برای سال تحصیلی آینده قطعی شده است.

رشید قربانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: از ابتدای آغاز ثبت نام دانش آموزان استان كردستان در مدارس برای سال تحصیلی آینده، تاكنون 236 هزار و 294 نفر به صورت قطعی ثبت نام شده اند كه این تعداد 85 درصد دانش آموزان را شامل می شود.
وی با بیان اینكه 143 هزار و 843 از این تعداد در مقطع ابتدایی ثبت نام كرده اند، افزود: در دوره اول متوسطه 56 هزار و 331 نفر و در دوره متوسطه دوم نیز 31 هزار و 930 دانش آموز ثبت نام شده اند.
مدیركل آموزش و پرورش كردستان تاكید كرد: با توجه به انتخاب رشته در دوره دوم متوسطه انتظار می رود روند ثبت نام در روزهای آینده تسریع یابد و دانش آموزان در سریعترین زمان نسبت به انتخاب رشته خود اقدام كنند.
قربان یادآور شد: هر چه ثبت نام سریعتر انجام شود سال تحصیلی جدید با نشاط و شادابی بیشتر آغاز می شود بنابراین از اولیا و دانش آموزان درخواست می شود در سریعترین زمان نسبت به انجام فرآیند ثبت نام در مدارس اقدام كنند.
به گزارش ایرنا، ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی 97 - 96 از خرداد ماه آغاز و برابر مهلت اعلام شده دانش آموزان باید تا پایان مرداد 96 نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند البته ثبت نام دانش آموزان تجدیدی نیز بعد از برگزاری امتحانات نوبت شهریور و اعلام نتایج انجام خواهد شد.
در سال تحصیلی گذشته 275 هزار دانش آموز كردستانی در سه هزار و 700 مدرسه و 14 هزار كلاس درس مشغول به تحصیل بودند.
خبرنگار: افسانه گلباغی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
7348/9102