بوشهر- ايرنا- امام جمعه بوشهر گفت: شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام مشكلات را به جان خريدند به همين دليل نماد صبوري و استقامت هستند.

به گزارش ايرنا، آيت‌الله غلامعلي صفايي بوشهري دوشنبه شب در مراسم يادواره 138 شهيد گمنام استان بوشهر و وداع با 10 شهيد دوران دفاع مقدس در حسنيه ثارالله بوشهر افزود: شعار ملائك براي شهدا اين است كه هيچ خوفي از آينده خود نداشته باشيد به خاطر اينكه شما از امتحان سربلند بيرون آمديد.
وي با تاكيد بر اينكه كار و همه امور دينداران پر استقامت و مقاوم در برابر دشمنان بويژه شهدا با خداوند است، بيان كرد: براي اين است كه تجلي شهدا را در اين دنيا مي‌بينيد و در آخرت نيز قدرت شفاعت آنها را خواهيد ديد.
صفايي بوشهري افزود: شفاعت و عنايت شهدا به جامعه آنچنان است كه وجودشان در هر فضايي عطر بهشت، عرش و مهماني خداوند مي‌آورند.
وي با بيان اينكه اگر بخواهي در راه خدا قدم برداري، جهاد كني و بجنگي بايد فقر در راه خدا را دوست داشته باشي، گفت: اگر در كنار هم باشيم دشمن نمي‌تواند لطمه‌اي به ما بزند.
در هفته جاري پيكرهاي پاك 11 شهيد گمنام و 2 رزمنده شهيد دوران دفاع مقدس از اهالي شهرهاي برازجان و بردستان استان بوشهر با استقبال مردم وارد اين استان شد كه آيين تشييع و خاكسپاري آنها امروز ( سه شنبه) در شهرهاي بوشهر، برازجان (مركز شهرستان دشتستان)، بردستان ( شهرستان دير) و روستاي 'اخند' شهرستان عسلويه برگزار مي شود.
تاكنون پيكرهاي 138 شهيد گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در 39 گلزار شهداي گمنام در نقاط مختلف استان بوشهر دفن شده است.
هم اكنون در استان بوشهر 2 هزار و 121 شهيد در گلزارهاي شهدا دفن و 110 شهيد نيز مفقود الاثر هستند.
6047/6043**
خبرنگار: مونا عيدان**انتشار دهنده: خدانظرخواجه