مشهد- ایرنا- عضو هیات مدیره مخابرات شركت مخابرات ایران گفت: در چارچوب برنامه ها و فعالیتهای شركت مخابرات مطابق 'برنامه پنج ساله ره نگاشت' خراسان رضوی پیشرو پروژه های مخابراتی در كشور است.

بابك تراكمه روز سه شنبه در نشستی به منظور بررسی آخرین وضعیت زیرساختهای مخابراتی در خراسان رضوی در مشهد افزود: 'ره نگاشت پنج ساله تحول شركت مخابرات ایران' برنامه ای با هدف پیشرو بودن در ارائه خدمات یكپارجه دیجیتال و سفارشی سازی شده بر اساس خواسته مشتری و افق 1400 است.
وی ادامه داد: یك سال از اجرای این برنامه گذشته و توفیقات خوبی بدست آمده است. امیدواریم با حضور وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات كه اشراف كاملی به حوزه اقتصاد دیجیتال و شبكه ارتباطی كشور اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطات و اطلاعات رخ دهد.

* افزایش ظرفیت شبكه در خراسان رضوی
معاون شبكه شركت مخابرات ایران نیز در این نشست گفت: خراسان رضوی بعد از استان تهران برای شركت مخابرات از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین از تمام توان برای افزایش ظرفیت شبكه در این استان استفاده می شود.
رضا خلیلی افزود: تمام برنامه ها و فعالیتها در مخابرات خراسان رضوی طبق برنامه ره نگاشت شركت مخابرات ایران است. پروژه های فیبر نوری، فاز صفر، شبكه فیبر، توسعه ای.دی.اس.ای و دیگر پروژه ها طبق همین برنامه در حال اجرا هستند.

* نصب سه هزار بی.تی.اس همراه
مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اینك سه هزار و 174 بی.تی.اس تلفن همراه در مكانهای مختلف این استان نصب است. تعداد روستاهای زیر پوشش شبكه همراه اول نیز در استان 2 هزار و 172 و شهری 73 بی.تی.اس می باشد كه این روند با سرعت خوبی در حال گسترش است.
محمد سالاری افزود: پارسال 825 پروژه در حوزه های توسعه سوییچ تلفن ثابت، توسعه ADSL، FTTH و پروژه WIFi و دیگر بخشها با هزینه سه هزار و 600 میلیارد ریال در خراسان رضوی بهره برداری شد.
وی ادامه داد: امسال نیز این آمادگی وجود دارد كه پروژه های مختلف ارتباطی با مبلغ هزار و 300 میلیارد ریال افتتاح و به مرحله بهره برداری برسد.
خراسان رضوی 2 میلیون و 600 هزار مشترك تلفن ثابت و چهار میلیون و 500 هزار مشترك تلفن همراه دارد. كانال تلگرام ایرنا خراسان رضوی به نشانی telegram.me/irnamashhad برای دسترسی و دریافت سریع اخبار منتخب در همه حوزه های خبری و تصویری فعال است.
خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشار: حسین كریم زاده
7507/1858