كرمانشاه- ايرنا- سيزدهمين دوره رقابت هاي كشتي قهرماني 2017 جهان در حالي به ميزباني فرانسه و در شهر پاريس برگزار مي شود كه 'يدالله محبي' كشتي گير كرمانشاهي نيز در تركيب تيم ملي ايران به اين رقابت ها اعزام شده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محبي پس از كسب عنوان قهرماني رقابت هاي آسيا، شايستگي خود را در مسابقات انتخابي و پيروزي مقابل رقباي قدرتمندي مانند 'كميل قاسمي' و 'محمدرضا آذرشكيب' نشان داد تا ثابت كند مي تواند نفر اول سنگين وزن ايران باشد.
حال پس از مدت ها اين اميدواري مي رود كه كشتي كرمانشاه پس از سال ها، شاهد حضور ورزشكارانش در تركيب ثابت تيم ملي آن هم براي حساس ترين مسابقات باشد.
تيم ملي كشتي آزاد ايران با هشت كشتي گير در هشت وزن به رقابت هاي جهاني پاريس اعزام شده تا پس از كسب عنوان قهرماني جام جهاني سال 2017 كه بهمن 95 به ميزباني كرمانشاه برگزار شد، اين بار در اين رقابت ها عنوان قهرماني را به دست آورد.
رقابت هاي جهاني 2017 پاريس به واسطه حضور برترين هاي جهان رنگ و بوي ديگري خواهد داشت و تيم هاي شركت كننده با بهترين نفراتشان در اين رقابت ها كه در روزهاي سوم و چهارم شهريور برگزار مي شود، شركت مي كنند.
تيم ملي كشتي آزاد ايران با تركيب رضا اطري در 57 كيلوگرم، بهنام احسان پور در 61 كيلوگرم، ميثم نصيري در 65 كيلوگرم، مصطفي حسين خاني در 70 كيلوگرم، پيمان ياراحمدي در 74 كيلوگرم، حسن يزداني در 86 كيلوگرم، امير محمدي در 97 كيلوگرم و يدالله محبي در 125 كيلوگرم در رقابت هاي جهاني پاريس حضور پيدا كرده است.
هدايت آزادكاران ايران در رقابت هاي جهاني بر عهده محمد طلايي است و علي اكبر دودانگه، امير توكليان، عباس حاجي كناري و احسان لشگري نيز به عنوان مربي وي را همراهي مي كنند.
يدالله محبي پيش از عزيمت به رقابت هاي جهاني پاريس در گفتگو با خبرنگار ايرنا، به آخرين وضعيت آمادگي خود اشاره و ابراز اميدواري كرد نماينده شايسته اي براي كشتي ايران باشد.

** حريف دست و پا بسته اي نخواهم بود/ نيم نگاهي به كسب مدال دارم
كشتي گير سنگين وزن كرمانشاهي تيم ملي در ابتدا از آمادگي خود ابراز رضايت كرد و گفت: در آستانه آغاز رقابت هاي جهاني پاريس شرايط خوبي دارم و به هيچ وجه حريف دست و پا بسته اي براي رقبا نخواهم بود.
محبي ادامه داد: در طول چند ماه اخير به جديت تمرينات خود را دنبال و با حضور در يكي 2 رويداد آسيايي و بين المللي آمادگي خوبي پيدا كرده ام و مشكلي براي حضور در مسابقات جهاني پاريس ندارم.
وي با بيان اينكه رقابت هاي جهاني كشتي پس از مسابقات المپيك و در كنار جام جهاني مهمترين رويدادهاي اين رشته محسوب مي شود، گفت: در چنين رقابت هايي تيم هاي شركت كننده با بهترين نفرات حضور پيدا مي كنند تا هم مقامي كسب كرده باشند و هم قدرت خود را به رخ حريفان بكشانند.
كشتي گير وزن 125 كيلوگرم ايران افزود: اين براي اولين بار است كه در مسابقات جهاني حضور پيدا مي كنم و مي دانم كه كار بسيار سختي دارم اما تمام توان و تلاشم را به كار مي بندم تا نماينده شايسته اي براي كشتي ايران باشم.
محبي اظهار داشت: البته در بهمن سال گذشته افتخار همراهي تيم ملي كشتي ايران در رقابت هاي جام جهاني كرمانشاه كه با قهرماني تيم كشورمان همراه بود را داشتم و سعي مي كنم از تجربيات گرانبهاي آن مسابقات در رقابت هاي جهاني استفاده كنم.
وي گفت: بدون شك كار سختي پيش رو خواهم داشت اما هرگز نااميد نمي شوم و حتي نيم نگاهي هم به كسب مدال خواهم داشت و اميدوارم به اين موفقيت در اولين حضورم دست پيدا كنم.
ملي پوش كرمانشاهي تيم ملي كشتي آزاد ايران تصريح كرد: بدون شك طاها آكگول قهرمان تركيه اي المپيك 2016، گنو پترياشويلي نفر سوم المپيك 2016 از گرجستان، آنزور خيزريف از روسيه و نيك گويازدوفسكي از آمريكا شانس هاي مسلم قهرماني در مسابقات پاريس هستند اما من هم سعي مي كنم پا به پاي آن ها رقابت كنم.
محبي در پايان ضمن اينكه ابراز اميدواري كرد با دعاي خير مردم، نماينده شايسته اي براي كشتي ايران در مسابقات جهاني پاريس باشد، از اعتماد كادر فني به وي قدرداني و آرزو كرد تا با كسب نتايج خوب پاسخ اعتماد مربيان را بدهد.

** يدالله محبي توان كسب مدال و رفتن روي سكو را دارد
رئيس هيات كشتي استان كرمانشاه نيز در گفتگو با خبرنگار ايرنا از آمادگي خوب و روحيه بالاي يدالله محبي سخن گفت و افزود: با توجه به شناختي كه از وي دارم مطمئنم او توان كسب مدال و قرار گرفتن روي يكي از سكوهاي قهرماني را دارد.
محمدحسين محبي ادامه داد: هفته گذشته نيز كه جلسه شوراي فني در تهران تشكيل شد كادر فني و سرمربي تيم ملي از آمادگي خوب محبي ابراز رضايت كردند و اميدوار بودند كه بتواند مدال كسب كند.
وي يادآوري كرد: محبي به جز كشتي گير تركيه اي، با ساير مدعيان وزن 125 كيلوگرم كشتي گرفته و از حريفانش شناخت خوبي دارد.
محبي افزود: كشتي گير سنگين وزن كرمانشاهي اگر اشتباهي در حين مسابقاتش مرتكب نشود و بتواند تمركزش را حفظ كند مي تواند خود را به عنوان پديده مسابقات مطرح و نتايج لازم را بدست آورد.
قهرمان اسبق كشتي جهان همچنين در خصوص وضعيت كلي تيم ملي نيز گفت: در رقابت هاي امسال ايران با تركيبي نسبتا جوان در رقابت ها حضور پيدا خواهد كرد و چند نفر از كشتي گيران براي رقبا شناخته شده نيستند.
وي گفت: آناليز زيادي روي تيم هاي آمريكا و روسيه صورت گرفته و تمامي تيم هاي حاضر، كشتي گيران اين 2 تيم را مي شناسند اما چند نفر از كشتي گيران ايران براي رقبا ناشناخته هستند و همين موضوع به تيم كشورمان كمك زيادي مي كند.
محبي در پايان پيش بيني كرد كشتي گيران تيم ايران بتوانند حداقل 2 تا 3 مدال از رقابت هاي جهاني فرانسه كسب كنند.

** اعلام برنامه هاي يدالله محبي در مسابقات قهرماني جهان
از سوي مسئولان برگزاري رقابت هاي جهاني پاريس، برنامه حضور كشتي گيران شركت كننده در اين رقابت ها و همچنين يدالله محبي كشتي گير كرمانشاهي اعلام شد.
بر اين اساس يدالله محبي به عنوان نماينده وزن 125 كيلوگرم كشتي ايران در رقابت هاي جهاني 2017 پاريس، روز پنجشنبه دوم شهريور بايد در مراسم وزن كشي در كنار كشتي گيران اوزان 57، 61 و 86 كيلوگرم شركت كند.
اين كشتي گير كرمانشاهي روز جمعه سوم شهريور از ساعت 12:30 دقيقه تا 18:30 دقيقه بايد در مسابقات مقدماتي به روي تشك برود و با حريفان خود پنجه در پنجه شود.
محبي در صورت راه يابي به ديدار رده بندي يا فينال وزن 125 كيلوگرم، از ساعت 21:30 دقيقه روز سوم شهريور براي كسب مدال تلاش خواهد كرد.
گزارش رويدادهاي خبري به همراه گزارش تصويري آن ها و اخبار متنوع ديگر، هر روز بر روي سايت ايرنا استان كرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و كانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعيلي ** انتشاردهنده:علي مولوي