بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: همزمان با گرامی داشت هفته دولت، از 841 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در شهرستان های این استان 863 هزار نفری بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی چهارشنبه در نشست خبری كه به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار كرد: برای اجرای این پروژه ها در مجموع چهار هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی بهره برداری از 24 پروژه عمران شهری با 150 میلیارد ریال اعتبار و 220 پروژه عمران روستایی با 100 میلیارد ریال اعتبار را از پروژه های مهم این هفته عنوان كرد.
صالحی گفت: پروژه های هفته دولت در استان با حضورسیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش افتتاح می شود.
استاندار خراسان شمالی اظهار كرد: بهره برداری از طرح توسعه فرودگاه بجنورد، بهره برداری از بخش قابل توجهی از باند دوم محور بجنورد به گلستان، گازرسانی به 75 روستا، آبرسانی به ساكنان 17 روستا از جمله طرح های قابل افتتاح در هفته دولت است و همچنین بهره برداری از ساختمان دانشكده پزشكی بجنورد، كلینیك ویژه اسفراین و17 خانه بهداشت و سلامت شهری و روستایی دراین هفته آغاز می شود.
وی از آغاز عملیات اجرایی طرح اوره 2 خبر داد و گفت: مجوزهای اجرای این طرح به عنوان طرح توسعه ای در واحد مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی گرفته شده و بزودی اجرایی می شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود در باره اجرای پروژه ریلی مشهد-بجنورد- گرگان گفت: این پروژه ریلی درنشست های مختلف مطرح شده است اما این استان نقشی در اجرایی شدن آن ندارد و از طریق استان های خراسان رضوی و گلستان پیگیری می شود.
وی درباره اجرای پروژه ریلی جوین-اسفراین- بجنورد با اشاره به اینكه 300 میلیون دلار اعتبار از محل منابع صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص می یابد گفت: پروژه ریلی مزبور در 2 قطعه در حال اجرا است كه یك قطعه 90 درصد و دیگری 10 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

** وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان
استاندار خراسان شمالی درباره وضعیت سرمایه گذاری های خارجی در استان اظهار كرد: اكنون اجرای 2 نیروگاه 30 مگاواتی با مشاركت سرمایه گذار خارجی در استان آغاز شده و یك شركت نیز برای ساخت تجهیزات و ماشین آلات كشاورزی اعلام آمادگی كرده است.
صالحی خاطرنشان كرد: یك شركت نیز برای راه اندازی خط تولید بتن سبك در خراسان شمالی ابراز تمایل كرده كه قرار است تكنولوژی جدید در صنعت ساختمان را وارد استان كند.
وی با بیان اینكه از سرمایه گذاران بویژه سرمایه گذاران خارجی استقبال می كنیم افزود: معتقد هستیم سرمایه گذاری خارجی علاوه بر جذب منابع مالی، سبب كسب فناوری روزمی شود.
استاندار خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای دولت یازدهم در استان اشاره كرد و گفت: كاهش نرخ تورم از 36.8 درصد در ابتدای دولت به 11.9 درصد، كاهش نرخ بیكاری از 12.4 درصد به 11.2 درصد، كاهش واحدهای صنعتی راكد از 31 درصد به 21 درصد و كاهش واحدهای راكد بخش كشاورزی از 21 درصد به 14 درصد، افزایش شمار واحدهای تولیدی در بخش صنعت و كشاورزی از مهم ترین اقدامات انجام شده در دولت یازدهم در این استان است.
صالحی درباره برنامه ها برای تغییر مدیران گفت: بدون تغییر نمی توان كاری از پیش برد و تغییر هرگز تعطیل نمی شود اما هر تغییری هم به علت ناتوان و ناكارآمد بودن فرد اتفاق نمی افتد بلكه بعضا تغییرها به سبب رشد و ارتقای جایگاه مدیران انجام می شود.
وی خاطرنشان كرد: به یقین هر جا احساس شود كه مدیری نمی تواند و یا به هر دلیلی نمی خواهد با برنامه های ما همراهی داشته باشد، تغییر می كند.
استاندار خراسان شمالی تاكید كرد: معتقد هستیم كه بهره مند شدن از تجربه های مدیریتی می تواند به توسعه استان كمك كند و در این باره و در موضوع مدیریتی با فردی عقد اخوتی نبسته ایم.
وی با بیان اینكه سال گذشته ۲۹ مورد اختلاف بین دستگاهی در استان حل و فصل شده است گفت: رتبه نخست استان های كشور در زمینه حل اختلافات بین دستگاهی از آن این استان شده است.
وی از نصب بنرها با مضامین گوشزد به دشمنی آمریكا گفت: اصل دشمنی آمریكا با ایران مورد تردید كسی نیست، كیست كه دشمنی با آمریكا را رد كند، كیست كه آمریكا را دشمن نداند اما دولت با این اقدام كه دشمن را سر میز مذاكره نشاند، بدخوان را برآشفته كرد.
وی با اینكه همه نهادهای حاكمیتی باید حفظ آرامش و منافع ملی را مدنظر قرار دهند گفت: بنرهایی كه می توانست در هفته دولت برای كاركنان دولت خسته نباشید باشد، تبدیل شد به بنرهایی كه كتك خوردن از آمریكا را گوشزد می كند.

**فرودگاه بجنورد درمكان مناسبی ساخته نشده است
استاندار خراسان شمالی گفت: مكان فرودگاه بجنورد به لحاظ سوق الجیشی مكان مناسبی نیست و این طرح در مكان مناسبی اجرا نشده است.
به گزارش ایرنا، محمدرضا صالحی در نشست با خبرنگاران با اشاره به بروز مشكل نشست هواپیماها در فرودگاه بجنورد در شرایط نامساعد آب و هوایی اظهار كرد: فرودگاه بجنورد به لحاظ سوق الجیشی در مكان مناسبی ساخته نشده است و كاسه ای بودن شهر سبب می شود تا نشست هواپیماها در این فرودگاه در شرایط نامناسب آب و هوایی با مشكل جدی روبه رو شود.
وی تصریح كرد: در این زمینه به اعضای شورای شهر پنجم مركز استان پیشنهاد دادم كه جابجایی مكان فرودگاه پیگیری شود.
وی تصریح كرد: فرودگاه باید در مكانی وسیع تر اجرایی شود تا مشكل نشست و برخاست هواپیماها برطرف شود.
استاندار خراسان شمالی گفت: شهر بجنورد به لحاظ مكانی، منطقه مناسبی برای برقراری پرواز هواپیماهای باری است می توان در این زمینه برنامه ریزی كرد و از مزایای اقتصادی و درآمدی آن بهره برد.
وی تصریح كرد: باند فرودگاه استان گلستان اجازه نشست و برخاست هواپیماهای باری را نمی دهد و فرودگاه شهر مشهد نیز به لحاظ ازدحام تقاضا برای جابه جایی مسافر، اجازه جابه جایی بار با هواپیما را ندارد اما بجنورد در شمال شرق كشور می تواند مكان خوبی برای پروازهای هواپیماهای باری باشد.
وی درباره افزایش پروازها از فرودگاه بجنورد گفت: افزایش پروازها توسط استانداری پیگیری می شود و حاضر هستیم در این زمینه برخی هزینه ها را تامین كنیم.
7185/ 6042 خبرنگار: كبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی