اروميه- ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي و امام جمعه اروميه گفت: توسعه فناوري اطلاعات در كشور مهمترين كار در تسهيل كار مردم به ويژه در روستاها و شهرهاي كوچك به شمار مي رود.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام والمسلمين سيدمهدي قريشي روز دوشنبه در ديدار كاركنان و مديران اداره كل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان غربي افزود: با توسعه اين بخش بسياري از مردم به ويژه در روستاها و شهرهاي كوچك كه بايد براي يك كار ساده به مركز استان يا شهرستان مراجعه كنند، در روستاي خود امكان انجام كار مورد نظر را دريافت مي كنند.
وي اضافه كرد: سفرهاي بين شهري و درون شهري كه پيش از توسعه فناوري اطلاعات در كشور انجام مي گرفت، مشكلات زياد و هزينه هاي قابل توجهي را براي مردم به همراه داشت و اين امر با توسعه اين بخش بسيار كمتر شده است.
وي اظهار كرد: منفعتي كه مردم از اين امكانات مي‌برند، بسيار زياد است و اجر آن به فعالان بخش فناوري اطلاعات مي رسد.
نماينده ولي فقيه در آذربايجان غربي با تاكيد بر راه اندازي سريع شبكه ملي اطلاعات در كشور بيان كرد: در حال حاضر اين امر به موضوعي حيثيتي تبديل شده است و اين شبكه هر چه سريع تر راه اندازي ‌شود از نظر امنيتي بهتر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي تاكيد كرد: هر قدر بسترهاي ارتباطي آماده‌تر باشد و مردم راحت تر بتوانند از اين بسترها استفاده كنند و به مشكل برخورد نكنند، موجب رضايت خداوند و مردم مي‌شود.
قاسم جليلي نژاد، مديركل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان غربي هم در اين ديدار با ارائه گزارشي از فعاليت هاي زير حوزه اين اداره كل گفت: حمايت از شركت هاي دانش بنيان، ايده هاي نو و فناورانه از جمله سياست ها و برنامه هاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات است و در استان نيز همين امر در راستاي توسعه اشتغال پايدار دنبال مي شود.
وي افزود: خصوصي سازي و جذب سرمايه گذاران بزرگ براي حمايت از شركت هاي بومي و فعالان حوزه ICT استان گامي مهم و تاثير گذار در فعال كردن اين حوزه و ايجاد اشتغال در استان به شمار مي رود و اين امر نيازمند تعامل و همكاري تمامي ارگان ها و سازمان هاست.
وي اضافه كرد: زير ساخت هاي ارتباطي و اينترنتي ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهاي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در دولت يازدهم است.
به گزارش ايرنا، در حال حاضر بيش از 500 دفتر ICT روستايي در آذربايجان غربي فعال بوده كه بخش عمده اي از اين تعداد در دولت يازدهم تاسيس شده است.
8137/3072
** خبرنگار: سيده فاطمه سجادي ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي