شیراز- ایرنا- شماری از طرح های عمرانی همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف استان فارس به بهره برداری رسید و این نوید از سوی استاندار فارس مطرح شد كه گازرسانی به همه روستاهای استان تا پایان امسال خاتمه می یابد.

به گزارش دوشنبه ایرنا، طرح گازرسانی به 16 روستای محور قطرویه شهرستان نی ریز در شرق استان فارس با اعتباری بیش از 473 میلیارد ریال از جمله این طرح ها بود كه با حضور سیدمحمدعلی افشانی استاندار فارس به بهره برداری رسید.
برای این طرح، 233 كیلومتر شبكه گاز رسانی به همراه نصب چهار ایستگاه تقلیل گاز اجرا شده است.
مدرسه 6 كلاسه شهرك وزیره و ساختمان اداری فرمانداری نی ریز نیز از دیگر طرح هایی بود كه شامگاه یكشنبه به بهره برداری رسید.
استاندار فارس در سخنانی در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی شهرستان نی ریز، اقدام های انجام شده در زمینه گاز رسانی به روستاهای این استان را بی سابقه دانست و گفت: به آخرین روستاهای فاقد گاز در فارس تا پایان سال 96 گازرسانی خواهد شد.
افشانی افزود: به ذهن هیچ كس خطور نمی كرد كه این كارنامه موفق در حوزه گاز رسانی ظرف مدت چهار سال رقم بخورد.
استاندار فارس، با اشاره به اقدام های انجام شده از سوی دولت ظرف چهارسال گذشته، گفت: اگر به گذشته نه چندان دور یعنی چهارسال قبل برگردیم مشاهده می كنیم كه در آن مقطع بسیاری از امكاناتی كه امروز ایجاد شده، وجود نداشت.
افشانی، ادامه داد: خدمات رسانی به روستاییان حق آنهاست و اگر كسی خدمتی به روستاییان می كند اینگونه نیست كه بگوییم كار اضافه بر آنچه حق آنهاست، انجام داده است.
شهرستان نی ریز در فاصله 192كیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

** 50 میلیون ریال سرمایه گذاری به ازای هر خانوار درفارس
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: از دهه فجر سال 95 تاكنون، 496 طرح عمرانی با اعتباری بیش از 60 هزار میلیارد ریال در استان فارس به بهره برداری رسیده كه اگر این رقم بین 1.2 میلیون خانوار این استان تقسیم شود بیانگر این است كه به ازای هر خانوار رقمی بیش از 50 میلیون ریال هزینه شده است.
یدالله رحمانی در آیین افتتاح چند طرح عمرانی در شهرستان استهبان بیان داشت: به مناسبت هفته دولت، یك هزار و 50 طرح عمرانی با اعتبار پنج هزار و 160 میلیارد ریال در این استان در حال افتتاح و بهره برداری است.
وی اظهار كرد: می توان از این طرح ها كه در شهرهای مختلف این استان به بهره برداری رسیده و یا خواهد رسید به عنوان اقدامی مهم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال كه مد نظر رهبر معظم انقلاب است یاد كرد.
فرماندار شهرستان استهبان هم اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در چهار سال نخست فعالیت خود، منشا خدمات شایان توجهی در این شهرستان بود و این انتظار وجود دارد دولت دوازدهم نیز این رویه را ادامه دهد.
محمد مهدی شرفی گفت: آبرسانی به روستاهای قشم قاوی و خانه كت، اتمام دانشگاه دولتی و تكمیل پروژه راه آهن از جمله طرح هایی هستند كه به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز می شود و این نویدی خوش از ارائه خدمت دولت تدبیر و امید به مردم شهرستان است.
كارخانه فرآوری گیاهان دارویی رونیز، یك واحد گلخانه، خانه بهداشت بنوان خیر، پنج واحد مسكونی ویژه خانواده های نیازمند زیر پوشش كمیته امداد و مدرسه استثنایی شهر ایج استهبان افتتاح و كلنگ زمین چمن مصنوعی شهر ایج نیز به زمین زده شد.
شهرستان استهبان در فاصله 160 كیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

** بهره برداری از طرح های گازرسانی در جهرم
به مناسبت هفته دولت، عملیات اجرایی گازرسانی به منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی جهرم و محورهای صنعتی یوسف آباد و هرموج شهرستان جهرم با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد و 400 میلیون ریال آغاز شد.
همچنین عملیات اجرایی گاز رسانی به هفت روستا از توابع بخش خفر شهرستان جهرم با اعتباری بالغ بر 138 میلیارد و 700میلیون ریال آغاز شد.
عملیات اجرایی گازرسانی به روستاهای آبسرد، عابد آباد، اسماعیل آباد، خنك، كرفت، شاغون و اشكوری از توابع بخش خفر آغاز و ساختمان هواشناسی خفر در زمینی به مساحت 10هزار متر مربع و زیربنای160 متر با اعتباری افزون بر پنج میلیارد ریال افتتاح شد.
عملیات اجرایی گاز رسانی به روستاهای باغ عوض، اقبال آباد، برج خان كرم، نظرآباد، هكان و قلات از توابع بخش مركزی با اعتباری بالغ بر 98 میلیارد ریال آغاز شد.
گاز رسانی به 35 روستا از توابع بخش سیمكان شهرستان جهرم با اعتباری بالغ بر 256 میلیارد و 800میلیون ریال نیز همزمان با هفته دولت وارد مراحل اجرایی شد.
همچنین در آیینی عملیات گازرسانی به روستاهای پشت پر جرمشت بالا و پایین، ترمه، جنبد، تیر افجان، ایدویه، بادمجان، كوشك حسن آباد، بهجان با اعتباری بالغ بر 110میلیارد ریال و شهر دوزه ، روستاهای شاغان،دولت آباد، كلاكلی، درویشان، محیط آب، زاغ، زیغان، آب شیخ، گودزاغ، كوشكسار، همنده، نوداد، اسفل، كاكان، مزكان، آرجویه، كراده، كوشك سرتنگ، چشوان، آغان، براك، دشت دال، چهارطاق، قم آباد و كندیجان با اعتباری بالغ بر146 میلیاردو 800 میلیون ریال آغاز شد.
جهرم در 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز است.

** ‌ 860 میلیاردریال برای طرح های بهسازی روستایی فارس صرف شد
معاون بهسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن استان فارس بیان داشت: در هفته دولت طرح های عمرانی و بهسازی روستایی در مناطق مختلف روستایی استان به بهره برداری رسید كه برای اجرای آن بیش از 860 میلیارد ریال از محل تسهیلات بانكی و آورده متقاضیان تامین و هزینه شده است.
فرج الله نصیری در گفت و گو با ایرنا بیان داشت : این طرح ها در 29 شهرستان استان فارس اجرا شده است.
وی ادامه داد: در قالب این طرح ها سه هزار و 10 واحد مسكونی روستایی بهسازی و بازسازی شده است.
معاون بهسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن استان فارس افزود: 100 واحد مسكونی در شهرستان آباده ، 92 واحد در شهرستان ارسنجان ، 48 واحد در استهبان ، 76 واحد در اقلید ، 51 واحد در بوانات ، 30 واحد در پاسارگاد ، 238 واحد در جهرم و 28 واحد در شهرستان خرامه از تسهیلات مقاوم سازی و بهسازی روستایی استفاده كردند و در هفته دولت این واحدهای مسكونی به بهره برداری رسید.
نصیری گفت: همچنین در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از واحد های مقاوم سازی شده و بهسازی شده در سایر شهرستان ها بودیم طوری كه 36 واحد در خرم بید ، 48 واحد در خنج ، 171 واحد در داراب ، 126 واحد در رستم ، 77 واحد در زرین دشت ، 89 واحد در سپیدان ، 54 واحد در سروستان ، 253 واحد در شیراز و 73 واحد در فراشبند به بهره برداری رسید.
معاون بهسازی و مسكن روستایی بنیاد مسكن استان فارس گفت : همچنین 121 واحد مقاوم سازی شده و بهسازی شده در فسا ، 95 واحد در فیروز آباد ، 104 واحد در قیر و كارزین ، 216 واحد در كازرون ، 2 واحد در گراش ، 151 واحد در لارستان ، 130 واحد در لامرد و 211 واحد در مرودشت به بهره برداری رسید.
نصیری گفت:‌ افتتاح 108 واحد بهسازی شده در ممسنی ، 155 واحد در مهر ، 78 واحد در نی ریز و 49 واحد در كوار از دیگر اقدامات بوده است.

** بهره برداری ازطرح های عمرانی با 29.5 میلیارد تومان در فسا
فرماندارویژه فسا گفت:از ابتدای هفته دولت تاكنون بیش از 10پروژه عمرانی ،خدماتی و رفاهی با اعتباری افزون بر 295 میلیارد ریال در شهرستان فسا به بهره برداری رسید.
سلیمان كرمی یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه آبرسانی به روستای زیتونك از توابع بخش مركزی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال، دو پروژه درمان بستر ششده و دوگان و یك واحد دندانپزشكی سیاردر روستای اكبرآباد جمعا با اعتبار 55 میلیارد ریال، جاده حد فاصل سه راهی جلیان تا ششده به طول 10كیلومتر و با اعتبار 140 میلیارد ریال ازجمله پروژه هایی بودند كه به بهره برداری رسیدند.
وی ادامه داد:عملیات گازرسانی به روستای دولت آباد سه چاه از توابع بخش نوبندگان با اعتبار 55 میلیارد ریال آغاز شد.
فرماندارویژه فسا گفت: افتتاح گاوداری 200 راسی روستای صحرا رود با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ، افتتاح مسكن مدد جویان كمیته امداد در پنج روستای بخش مركزی با اعتبار چهار میلیارد ریال از جمله برنامه های هفته دولت در این شهرستان بودند.
وی ادامه داد:یك واحد گوسفند پرواری با اعتبار 10 میلیارد ریال و بوم گردی روستای آب آسمانی با اعتبار سه میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی بود كه با حضور مسئولان این شهرستان به بهره برداری رسید.
فسا در 130 كیلومتری جنوب شرقی شیرازواقع شده است.

** افتتاح و یا كلنگ زنی 78 طرح عمرانی و خدماتی در داراب
در همین حال، فرماندار شهرستان داراب گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور)، امسال 78 طرح عمرانی و خدماتی با اعتبار یك هزار و 420 میلیارد ریال برای افتتاح و كلنگ زنی مهیا شد كه بخشی از آنها از ابتدای این هفته به انجام رسیده است.
عبدالرضا قاسمپور، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان داشت: شماری از این طرح ها شامل، افتتاح چهار كیلومتر بزرگراه داراب - جنت شهر با اعتبار 70 میلیارد ریال، افتتاح جایگاه عرضه فرآورده های نفتی دهستان پاسخن با مشاركت بخش خصوصی و صرف 25 میلیارد ریال هزینه، افتتاح گاز رسانی به روستاهای عطابخش و برگان با 22 میلیارد ریال اعتبار است.
وی افزود: همچنین افتتاح پست 66 كیلو ولت فوق توزیع داراب با هزینه 15میلیارد ریال، افتتاح مركز بهداشتی درمانی جنت شهر داراب در زمینی به مساحت یك هزار مترمربع و با صرف 12 میلیارد ریال اعتبار و افتتاح طرح سورتینگ و بسته بندی میوه در شهرك صنعتی داراب، شمار دیگری از این طرح هاست.
او گفت: این واحد بسته بندی میوه كه از سوی بخش خصوصی و در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع با زیربنای 700 مترمربع احداث شده، ظرفیت تولید سالانه آن 6 هزار تن است.
قاسمپور بیان كرد: این واحد تولیدی با 15 میلیارد ریال راه اندازی شده كه از این میزان 10 میلیارد ریال آن آورده سرمایه گذار است و مابقی آن از محل تسهیلات بانكی تامین شده است.
فرماندار داراب افزود: همچنین در مدت یاد شده، كلنگ تعدادی دیگر از طرح های عمرانی در این شهرستان به زمین زده شده كه از جمله آنها آغاز عملیات گاز رسانی به روستاهای درنگانه، پاسالاری، حسن آباد، گودشانه سفلی و گود شانه علیا، شروع عملیات احداث كارخانه فرآوری، بسته بندی و سردخانه یك هزار و 500 تنی خرماست.
قاسمپور گفت: این واحد صنعتی كه ظرفیت تولید سالانه آن سه هزار و 500 تن است در زمینی به مساحت چهار هزار و 160 مترمربع با زیربنای 2 هزار و 700 مترمربع با سرمایه گذاری 40 میلیارد ریال احداث خواهد شد.
آیین بهره برداری و كلنگ زنی این طرح ها با حضور معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس انجام شد.
شهرستان داراب در فاصله 225 كیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
تنظیم خبر: غلامرضا مالك زاده ** انتشاردهنده: سیداحمد نجفی
1876/ 2027